Blogginspiration - dag 3

2018-03-19 @ 18:50:00
Dag 3 – Min favoritårstid och varför.

 
 
Såhär:
Vintern är härlig om det är en riktig vinter där de bli snö över jul och det är sådär härligt krispigt ute, snön får ligga kvar och inte behöva snöa sen smälta för att bli isgata för att sedan komma mera snö och om och om igen. Men tänk er en härlig vinterdag, en blå himmel och vindstilla med en sol som skiner och snön ser ut som kristaller. Det är härligt.
 
Våren har också sina fördelar då när solen värmer snön och smälter när tussilago börjar skymta i väg kanterna och det gråa/vita världen omvandlas till nytt, det blir grönare gräsmattor, blommor, löv på träden och så vidare. Solens strålar värmer din kind och inte att glömma fågelkvittret som börjar. 
 
Sommaren tänk er en sådan dära härlig sommardag som låter det vara varmt ända in på småtimmarna där man kan gå barfota i gräset och bara andas in. Eller att sitta på en strand och äta medtagen lunch för att sedan gå ner i vattnet och svalka sig.
 
Hösten de få veckorna där hela naturen förvandlas till ett spektrum av många oliak färger allt från grönt, gult, rött, orange och allt där emellan. det är så underbart och så otroligt fint. 
 
Jag kan nog inte välja en favorit årstid jag tycker faktiskt att alla årstider har både positiva och negativa aspekter, så detta med att välja det går inte.

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0