Följa frön

2015-05-11 @ 22:44:00
Jag måste bara komma in här på kvällskvisten och visa mina frön som jag satte för ca 1,5 månad sedan. De jag sådde var gula ärtor, tomatskivor (från en vanlig körsbärstomat), pumpa frön samt chilifrön.
 
Resultat är helt otroligt tycker jag, kanske har lite gröna fingrar. Eller? I alla fall nedan kommer bilder på hur de ser ut nu tog dem nu ikväll. Jag håller nämligen på och skriver en rapport om detta projekt. Så då kan jag visa er också!
 
 
Mina tomatplantor som är ca 60 cm hög.
 
 
 
Min pumpafrö planta som är ca 11 cm hög. 
 
 
 
Min planta av gula ärtor som är ca 47 cm hög.
 
 
 
Mina chiliplantor som är ca 30 cm höga. 
 
 
Så där ser mina plantor ut, tänkte spara tomaterna samt chilifröna de andra kommer nog hamna i soptunnan om några dagar. Om jag inte hinner ändra mig har i alla fall bestämt att tomater och chili ska få stanna. Får se hur de kommer gå att ta med dem till Kopparberg haha. 
 
Nu ska jag faktisk gå och lägga mig ska upp till min VFU-förskola imorgon och göra ett experiment tillsammans med 2 barn där de ska handla om statisk elektricitet. Får se hur de kommer gå, är lite nervös faktiskt!
Puss
 

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0