Sammanfattning av 2012, oktober – december

2013-02-04 @ 11:30:50
Del 4 av 4 på min sammanfattning av detta år!
 

Oktober

Månaden började med att vi sov 5 styckna i ett 3-mannatält vid svartstrand. Blev otroligt varm!

Man gick ofta runt med träningsvärk och det blev en del i vardagen, hade varit konsitgt om man vaknade upp utan träningsvärk.

Hösten började passera och träden släppte sina löv.
 

13 oktober kom de första snöflingorna, dock inget som la sig på marken men i alla fall det snöade!


Vi var på fårrusning genom Undersåker och trampade i en massa bajs!

En dag i slutet av oktober var vi på tur och sov i militärtält på morgonen när vi vaknade blåste det 16m/s jag vaknade av att jag fick en pinne i huvudet och utanför blåste det och snöade..

Åkte hem till Kopparberg för att tillbringa mitt höstlov på hemmaplan, väderväxling lämnade Jämtland där de var snö och kom hem till strålande sol och bar mark.

 

November

Var på min första halloween fest som de hade ordnat i skolan och ja vart ska jag börja. För de första de var min första och min allra sista halloween fest jag gick på. Så sjukt läskigt var ju rädd för allt, ninjor som smyger sig upp bakom ryggen eller varför inte bara en kartong med en människa i. Eller spökvandringen ska vi inte prata var så rädd så jag grät.

Vi var till Vålådalen och deltog i Fjällräven seminariumet. Gratis godis och frukt är aldrig fel, sedan fick vi ju fika också! Dock vart man väldigt trött på en massa diagram och kartan på Sverige, Finland och Norge som visades på var och varannan powerpoint sida.

Jag och älskling var ju på bio i Östersund och kollade på sista delen i Twilight-serien. Super mysigt!

Blev ett litet vinterland i Jämtland då snön äntligen la sig på marken och förvandlade ett grönt Jämtland till ett vitt Jämtland.

 

December

Vi fick uppleva det magiska datumet 12/12-12 klockan 12:12.

Var ute på en liten dagstur med turskidorna, där vi kom upp till superfin utsikt!

Blev dåligt med uppdate i december månad så ja detta var allt som var intressant.


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0