Sammanfattning av 2012, juli - september

2012-12-20 @ 22:34:18

Del 3 av 4 på min sammanfattning av detta år!

 

Juli

Det blev inte mycket uppdatering under juli månad.

Mellan 23-27 juli var jag, mamma och mormor ute på en liten husvagns semester där vi bland annat besökte underbara Grebbestad. En mycket trevlig trip.

 

Augusti

Samma under denna månad inte så mycket uppdatering.

11 augusti hade jag haft mitt körkort i 2 år det betyder att min prövotid var slut. Åh, kommer ihåg dagen för två år sedan då jag fick ett godkänt på uppkörningen, så lycklig!

24 augusti åkte jag och mamma ca 50 mil uppåt i landet till Undersåker där mitt nya hem för ca ett år skulle vara. Det var dags igen, ny skola, nya vänner, ny plats och framförallt nya äventyr!

 

September

Anpassade mig till Jämtland och trivdes (och trivs) väldigt bra. Blev inte så mycket uppdatering de första veckorna då jag inte fixade internet.

Vi var ute på våran första långtur som varade från måndag-fredag med destination Sörbotten intill Ottfjället. En härlig vecka, men vandring på Ottfjället, eldning av sly och bara mest ta det lungt. Det var även här den omtalade FOF-ruschen tog sin början.



Alla gånger man kollat på utsikten från huset, man kunde inte riktigt vänja sig. Nu är det dock vanligt att se underbara utsikter när man bor här uppe.



Vi hade en hållbarhets dag där de städades och fixades i alla hörn och vråer på skolan och på skolgården. På kvällen bjöds det på tacobuffe och vi sjöng sången:
Hålland i mitt hjärta
låt mig besjunga dig nu
Åldrar i ungdomlig grönska
i landet av fjäll finns du
av byar jag känner i världen 
är du den by som fått allt
av indalens kärlek till Storsjön
en blandning av fors och fall.

Nästa femdagars tur vi hade blev jag sjuk eller hade urinvägsinfektion så var hemma, otroligt tomt och ensamt här på skolan. Sysselsatte mig med att, städa, tvätta, kolla på tv och spela harpan...

Vi paddlade kanot/kajak en dag och jag blev så irriterad då de knappt var någon säkerhet med det hela. Vi paddlade motströms upp för Indalsälven, inte det smartaste kanske att börja med, menmen.

Tände ett ljus för min underbara pappa!


En dag i slutet av september hoppade vi (jag, Ma och Bj) över frukosten i skolan och gjorde våran egen pannkaksfrukost, vardagslyx kallas det!

Åre Höstmarknad där det gick åt en hel del pengar, köpte skidor, pjäxor och ett par Lundhagsbyxor.
  


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0