Sammanfattning av 2012, januari - mars!

2012-12-08 @ 13:21:00

Del 1 av 4 på min sammanfattning av detta år!


Januari

8 januari så var det två år sedan pappa gick bort. Tiden har gått så fort och jag önksar du hade varit med oss här nere på jorden, du försvann alldeles för tidigt och du hade mycket kvara att se och uppleva. Jag är otroligt glad för de åren jag fick tillsammans med dig älskade pappa men jag saknar dig otroligt mycket och vill bara att du ska vara här jag vill kunna prata med dig jag vill kunna ringa dig och jag vill kunna krama dig och säga hur mycket jag älskar dig.

Var med P, G och tre killar och testade långfärdsskridskor för första gången. Trevligt var det dock lite svårt.

En dag i slutet av januari stog det en massa spotlights och kablar huller om buller och massa människor var i vårat bibliotek och på jackorna de bar stod det Camilla Läckberg jajjamensan filminspelning på skolan de använde tydligen vårat bibliotek för att spela in scener till filmen. Nu väntar jag med spänning på filmen!


Februari

Februari började bra med en lite lyxigare frukost än vanligt, det fanns nämligen lax också. Det gjorde min dag litte bättre än va den redan var.

7 februari var det exakt 100 dagar kvar på Grebbestads folkhögskola (som för övrigt gick alldeles för fort)

Vi hade plurrövning i skolan en torsdag, det var jag och tre andra i klassen som vågade sig på det. Det var faktiskt ganska kul, så jag är nöjd att jag gjorde det.

En dag i mitten av februari åkte vi till Sannäs där havet kommer in (eller va man ska säga) i alla fall så fiskade vi sill och hade det allmänt bra i strålande sol och klarblå himmel.


Mars

Vi började mars månad med att åka till havetshus och sedan ett besök vid jätteklyftan. Trevlig skoldag med klassen!
 

2 mars drog klassen mot Norge för att spendera en vecka i Rauland där skidor både på längd och utför skulle åkas. Underbar vecka och längtar tillbaka otroligt mycket!!
 


Vi hade miljödag på skolan som bestod i tre olika grupper med olika workshops, bra dag!

Alla dagar vi har klättrat helt underbart, älskar klättring!

Göteborgsresan, när hela skolan åkte till Göteborg för en heldag där. Man skulle göra något med klassen eller ja några av oss gick till Universeum sedan satte vi oss i Näckrosparken (tror jag det hette) och bara njöt av solen tills killarna kom och de hade med sig en nyinköpt slackline! Så sjukt kul!
  

24 marr min älskade pappa skulle ha fyllt 62 år idag! Älskar dig och saknar dig otroligt mycket.


Vårtecken i rabatten, jag och Julia kröp runt eller ja nästan kröp i rabatterna runt skolan och fångade vårtecken på bild.
  
  


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0