Min helg (14-16 oktober)

2011-10-19 @ 23:12:42
Hej, för det första förlåt att det har tagit typ 3 dagar innan jag skrivit om min helg. Men har lite annat för mig, men nu tänkte jag skriva lite om helgen.

Hade skola på fredag slutade redan vid 12:30, så då var det bara att äta lite, packa det sista och duscha för att sätta sig i bilen ner mot Skåne. I bilen vad det jag, D & C och D två hundar. Släppte av C cid centralstationen i Göteborg (notis till mig själv, Göteborg är inge roligt att köra i, speciellt inte i rusningstid) vi fortsatte våran resa till Skåne och till Kristianstad där jag släppte av D och åkte tillbaka till Hässleholm där pojkvännen bor.

Jon mötte mig på parkeringen hjälpte mig med mina väskor och visade vägen tillbaka till lägeheten väl där fick jag inte se något.Han höll för mina ögon ledde mig in ställde ner väskorna och gick med till vardagsrummet öppnade ögonen där fanns det tända ljus, underbar musik och brasan var tänd (ni vet sådan där som man kan ha i tv:en som finns på DVD) super mysigt! Mitt på golvet stod ett litet runt bord med två tallrikar, två glas och varsin kniv och gaffel.


Myyyys

efter att ha tagit det lite lungt efter bilresan, gick vi iväg till affären för att handla mat. Tacos blev dagens mat så handlade och gick hem och lagade mat. Vart riktigt gott, tog det lungt och gick sedan och la oss..

Lördag
Vaknade tidigt eller ja Jon gick upp tidigt då han hade tvättid jag låg kvar i sängen, dit han även också kom när han slängt in en maskin. Gick upp vid ca 9 tiden, frukosten var framdukad så var bara att ta för sig :) Bestämde oss för att åka till Köpenhamn, så tvättade det sista, gjorde oss i ordning och gick ner på stan gick in på Subway och tog varsin smörgås innan vi tog tåget till Köpenhamn.


Hej då, Hässleholm

Väll framme gick vi typ på hela Ströget där det fanns en massa roliga affärer längst med Ströget var det en massa "gatuartister" eller va det heter. Bland annat en svensk tjej som stod på en stång, en dansk kille (som för övrigt var väldigt rolig) som stod på dricksbackar och lite så..


Tjejen från Sverige som var i Danmark och visade vad hon kunde



En kille från Danmark, som bland annat klättrade på dricksbackar

Vi var som sagt under dagen inne i en massa olika affärer bland annat en affär med bara lego i, lego överallt. Det måste ju vara en barns dröm, och längst inne i butiken fanns det smålego såg typ ut som smågodis (ni vet i sådana dära lådor man får plocka på affären) men här var det i stället lego i alla dess former och färger.



Sen var vi också inne i lite dyrare affärer bara för skoj skull så som Gucci, Filippa K, Boss, Lacoste och Louis Vuitton. Detär helt sjukt i sådana butiker speciellt i Gucci och Louis Vuitton. Man vågar knappt röra något, det står inte en enda prislapp, de är över snälla och följer en typ runt i butiken. Men det mest sjuka är när vi kommer och ska gå in i Louis Vuitton de har en dörröppnare och inte en vanlig utan en helt vanlig kille i kostym som säker kostar skjortan som öppnar dörren välkomnar en och stänger sedan dörren. I butiken kryllade det av personal men bara några få handlare, när vi skulle gå ut går han igen mot dörren för att öppna den åt oss och sa sedan hej då. Haha det sjukaste. Det var i alla fall roligt att gå in där. En dag ska jag köpa något i en sådan butik inte idag, inte imorgon inte nästa år men något år kanske!!

När vi var på väg hem så stannade vi en korvhus (haha kommer inte ihåg va det heter) och köpte varsin korv, men hur äter danskarna sin korv???? Jo de får en typ tallrik med en klick ketchup (senap om man vill) och rostad lök, korven läggs också på tallriken och sedan ett bröd bredvid? Sedan ska man ta korven och doppa i tillbehören man har fått med och sedan doppa brödet också. Vad hände med korv MED bröd. Nej i Danmark kör man med korv BREDVID bröd...

Väl hemma i Sverige tog vi det lungt, frös sjukt mycket så Jon hällde upp ett bad tände ljus och sedan la jag mig där i cirkus en timme heöt underbart, TACK så jätte mycket älskling. Efter det så beställde vi pizza och gick och hämtade den och åt pizza och kollade på Cars2 som jag dock somnade till ^^ Så efter den var slut så gick vi och la oss..

Söndagen spenderades på en affär där de hade ALLT, köpte lite olika saker, en himmla trevlig affär. Åkte senare till Kristianstad där jag skulle hämta D, innan det åt vi på Max, vid ca 19 tiden lämnade vi Skåne och åkte hemmåt mot Grebbestad igen, där var vi vid ca 23 på kvällen..

Tack älskling för en helt underbar helg, jag älskar dig så sjukt mycket. Har haft det super mysig med dig, och jag saknar dig en massa ♥♥♥♥

Kommentarer på detta inlägg
Postat av: susanna

Hmm, jag är också liiiiite seg.. Tar bara typ en vecka för mig att svara.. Skyller på att jag inte har internet hemma och jobbar så hårt när jag är på jobbet att jag inte hr tid att kolla privatmail. ha. Vilket skämt.. I onsdags hade vi kurs, som var lite seg, så då satt jag och mailade med Claes. Som förmdoligen också skulle jobba eftersom han skickade från sin jobbmail.. Men, det jag skulle komma fram till, förutom att din helg lät väldigt mysig, var att jag tänkte på bilder från trappen där det syns bubblor.. Det skrev jag tydligen bara i huvudet. Men nu är det ju snart nästa vecka och om du ändå är klar med alla bilder då kan jag lika gärna vänta tills dess... Då har vi ju typ 500 bilder att välja mellan, lite mer kul!! :)

Nyss skickade jag för övrigt ett mail, och här kommer en kommentar, känns som att jag är din lilla vuxenstalker. Haha.

Kram och kör försiktigt hem. Tänk på att det är halt. Har du bytt till vinterdäck? Annars, kör ännu mer försikigt, speciellt över broar och sånt där det ofta är ännu större risk för halka.

Kram från Susanna

2011-10-21 @ 22:04:14

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0