Min helg tillsammans med Älsklingen

2011-05-23 @ 23:59:45
Jag var ju som sagt i Stockholm i helgen och hälsade på pojkvännen. Var jätte roligt och mysigt, vi hittade på lite olika saker som att se högvakten åkte även till Skansen och gick där.

Som sagt på lördagen gick vi upp tidigt eller ja i lagom tid gjorde i ordning oss och åkte in till stan där vi köpade på donken (våran frukost) för att sedan ta oss ut mot Gamla Stan där vi skulle till Slottet och kolla på högvakten började borta vid Armemuseet sedan gick dem till Slottet och vi gick med som även många andra gjorde. Polisen åkte i kupébilen före med blå ljus och spärrade av trafiken där de behövdes. Var roligt och kolla, och det var jätte mycket folk som också var där och kollade även en massa turister som hade kamerorna uppe och knäppte kort efter kort, och ja jag hade självklart också kameran i högsta hugg och var lite turist jag också, så här är lite bilder. Har flera men orkar inte lägga upp alla.




Efter att vi hade vart där och kikat och även pratat med lite kopmisar till Jon då han också vart med där då det var  Helsingborgs Hemvärnsmusikkår, så det var roligt, men som sagt efter vi pratat med dem lite så åkte vi vidare mot okänd tunnelbana i alla fall för min del. Vi hamnade efter lite åkande på Kungsträdgården som var en liten speciell tunnelbane station, låg typ längst ned i underjorden så långt ner man kunde komma. För att komma upp fick man åka upp för en suuuper lååång rulltrappa. Så ja det var roligt att se. Även här ska det dokumenteras så kameran åkte även upp när vi var där nere i underjorden.



Efter lite chillande på stan med bland annat ett besök på NK och lite andra affärer så tog vi spårvagnen från Sergels torg och ut mot Waldermarsudde, vi tänkte kliva av tidigare haha men det missade vi så vi klev av väntade 5 minuter och då kom en annan spårvagnen tillbaka till Sergels torg men då hoppade vi i stället av vid Skansen och gick in där kostade bara 50:- men vi var ju typ där vid 18 tiden och det stängde vid 20 men vi han mycket i alla fall. Fikade lite på ett fik där och sedan har jag faktiskt varit på Skansen scenen där bland annat Allsång på Skansen sänds, skoj skoj!
När de klockan börjar närma sig 20 drar vi oss mot utgången och lämnar Skansen och åker tillbaka mot stan åker till Mariatorget där vi åt en varsin pizza, som var super god eller om det var så att jag var väldigt hungrig?

Lite bilder från Skansen










Söndagen bestod i att förs åka till Hornstull (tror jag det hette) för att äta på Subway som då var vår frukost. Efter det blev det att gå på stan i några timmar inhandlade ett par jeans från Cubus och en klänning från Bikbok. Tack älskling för att du orkar gå runt med mig i alla affärer som jag vill in i ♥

Vid ca 15 tiden drog vi oss mot T-centralen där vi åt på O´learys, tog mig en Ceasar sallad med kyckling, Jon tog fish and chips. Väldigt gott faktiskt, och mätt blev jag efter det gick vi till Cityterminalen och väntade på att min buss skulle komma. Sa hej då och satte mig på bussen och åkte hem till Gamleby igen.


Tack för en underbar helg, du är bäst och jag älskar dig otroligt mycket! Jag saknar dig redan det gjorde jag redan när jag hade satt mig på bussen, inge roligt att åka ifrån dig. Jag hoppas att vi snart ses igen.

LOVE YOU ♥


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0