Politisk intresserad

2011-03-01 @ 19:29:05
Hej hallå!

Idag har det vart en seg och lång dag men ändå intressant. Imorse var jag lite sen men det gjorde inget. Hade ju kemi imorse, men läraren var inte där så man skulle bara skriva upp sig på en närvaro lista. Efter det satte jag mig i biblioteket och gjorde svenska. Eller ja försökte i alla fall. Men jag fastnade efter ett tappert försök till att plugga på Aftonbladets hemsida, där jag läste om Olof Palme. Jag tror att han var en bra man, och en bra statsminister. Jag läste även historier som folk hade fått skicka in vad de gjorde den kvällen/natten då sveriges statsminister blev skjuten där på Sveavägen i Stockholm. Kan något sånt här hända i Sverige? Ja tydligen..

Blev mat i skolan, efter det var det dags för föreläsning med Lars Ohly, från Västerpartiet. För första gången i mitt liv har jag vart intresserad av politik, och det vill inte säga lite. I vanliga fall hatar jag politik eller hatar är ett starkt ord så i stället jag är inte alls insatt i det. Tills idag då han stod där och pratade, så var det intressant. Så ja det var roligt, så timmen bara försvann, jätte fort..

Sista två timmarna var det svenska jobbade med min redovisning som jag ska ha vecka 11 om Marianne Greenwood.


Så sammantattningsvis, det har vart en kändis på skolan idag!! ;)
Inte varje dag det är det..

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0