FILM - I rymden finns inga känslor

2011-01-30 @ 19:20:17



Handling:
18-årige Simon delar lägenhet med sin bror Sam. Simon som har Aspergers syndrom kräver ett fast schema där allt måste vara sig likt vecka efter vecka. Förändringar är något han bara kan hantera i små doser och när allt blir för jobbigt gömmer han sig i sin tvättunna, fylld med självlysandestjärnor – han gömmer sig i rymden för där finns inga känslor. När Sam blir dumpad av sin flickvän och går in i en mindre depression spricker hela tillvaron för Simon. Hanger sig själv i uppdrag att hitta en ny flickvän till Sam, men med sin sociala inkompetens blir det inte enkelt, Simon vet ingenting om tjejer och kärlek.

Skådespelare:
Bill Skarsgård – Simon
Martin Wallström – Sam
Cecilia Forss – Jennifer
Lotta Tejle – Simons mamma
Sofie Hamilton – Frida
Susanne Thorson – Jonna
Per Andersson – busschaufför (och kock)
m.fl.

Bilder från filmen:



Egna tankar och åsikter:
En av de bästa svenska filmerna jag har sett, den är jätte bra. Lite besviken på slutet dock, eller slutet var bra, men när man kollar på en film så tänker man sig själv hur den ska sluta och blir besviken om den inte slutar så, så var det på denna film. Som sagt ändå jätte bra film, helt klart sevärd. Så om ni inte sett den ännu, tycker jag ni ska kolla på den.

Kommentarer på detta inlägg
Postat av: helena

hej emma hoppas allt är bra med dig därnere, här har vi + grader å slask väder nu när det ska vara vinter å snart sportlov.jag har också sett filmen och jag tyckte det var den värsta film jag sett, tycker det är hemskt att göra en komedi om folks handikapp.



ha det bra kram helena

2011-02-01 @ 14:38:09

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0