Dag 3/25 - Min favorit årstid och varför.

2011-01-23 @ 21:59:22
Tredje dagen

Min favorit årstid och varför:
Jag tycker egentligen om alla årstiderfast på olika sett som jag nu tänkte förklara för er

Vinter
Bara för att det ska vara snö på julafton och nyårsafton annars är det ingen riktig jul, sen att när det kommer snö så blir det också ljusare då vintern annars brukar vara väldigt mörk. Det är även härligt med snön, och alla vinteraktiviterer som finns så som skridskor, slalom och skoter. Vad skulle vi annars göra under vintern om det inte fanns snö. Så ja vintern är härlig, och tänk er en vinterdag solen skiner och himmlen är blå och man ser det reflekteras av solen i snön. Åh va härligt.

Vår
Våren tycker jag också om det är så roligt att se allt börja blomma igen allt får nytt liv efter att det legat ett vitt täcke överallt, så töar det bort och upp kommer nya växter och nya blommor. Träden börjar få knoppar fåglarna kvittrar.

Sommar
Sommar, sommar, sommar! Kan man något annat än att gilla denna årstid? Den är otroligt härlig, med värme, sol och att man kan bada. Man behöver inte dra på sig 4 lager med kläder utan det räcker med att dra på sig ett linne och ett par shorts. Sommaren är härlig så är det bara.

Höst
Hösten är också en favorit årstid då alla vackra färger kommer, världen blir en regnbåge. Eller ja nästan i alla fall. Det är just färgerna jag gillar med hösten.


Om jag bara får välja en årstid kommer sommaren på första plats, våren och hösten på delad andra plats (kan inte välja) och vintern kommer på en tredje plats.

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0