Lördag,19/2-11

2011-02-19 @ 22:24:22

(får ladda upp bilderna senare, det vill inte fungera just nu)

Halloj i stugorna!
Nu ska jag berätta varför detta inte har vart min turdag direkt...

Det började imorse eller ja, men på schemat idag var det rally, skulle åka upp till stugan sen skulle vi åka skoter ut till sträckan vi skulle kolla på och grilla korv, äta äggmacka och dricka oboy. Allt detta ramlade i kras, pga:

Jo för det första när jag klev upp imorse stod termometern på -25,5° tänkte ja ja det är ju bara att dra på sig lager på lager. Sagt och gjort sprang runt för att hitta kläder och hade fått på mig allt, sitter och äter frukost samtidigt som jag värmer oboy att ta med mig. Packar väskan med en coca-cola och lite extra vantar och sådant där. När jag nästan är klar med frukosten och redo att åka ringer mamma och säger att vi ska ta en senare sträcka då det är ca -30°kallt vid stugan. Så behövde inte stressa, så efter ett tag gick jag ut la in grejerna i bilen. Tog ur motorvärmaren, och satte mig i bilen och startade. Men hände inget bilen startade inte, försökte typ 3 ggr sedan ringde jag mamma och sa att jag fick inte igång bilen och att P inte behövde åka ännu. Försökte ett par gånger med gav upp.

Mamma sa åt mig att testa om volvon startade, det gjorde den, dock lät den jätte konstigt. men egentligen vad gör inte det vid ca -25°. Så tänkte inte så mkt på det. Utan lät bilen gå lastade ut allt från ena bilen och in i andra var in typ femtioelva ggr för att hämta/lämna saker. Stängde av bilen kollade oljan och sånt. Startade bilen och åkte mot stugan, för det första kom jag knappt upp för backen menmen.. Ut på vägen då jag efter en stunds körande måste ta på rattmuffen för det är så sjukt KALLT i bilen, + att jag tog på mig vantar. Ingen värme, då ser jag en lampa som lyser kollar instruktionsboken det visar sig att den lampan lyser säger att "fel i avgasreningen" jaha tänker jag och kör in på nästa busshållsficka ringer mamma och upptäcker då att temp mätaren står på MAX så bilen kokade, stänger fort av bilen och det börjar typ bubbla i motorn är på väg ut för tror minst att bilen ska sprängas, riktigt läskigt. Men mamma säger att jag ska låta den stå ens tund och sedan testa igen. Så ja medans jag väntar sitter jag i BILEN och dricker oboyen som jag gjort på morgonen. Startar bilen igen och vänder hemmåt. Väl hemma har mina tår frysit jag skojar inte så sjukt kallt det var och mina händer kan jag knappt röra. Aldrig vart med om sådan kyla!!

bilder från bilen
 


Går in ringer och säger att jag är hemma. Funderar vad man nu ska göra klockan är inte mera än ca halv 11.
Så sätter mig vid tv:en sedan går jag och sorterar tvätt slänger in en tvättmaskin, sedan ringer anna och frågar om hon och ted kan komma en sväng. De skulle bara fixa i ordning sig sedan skulle de komma. Så jag väntar, och väntar och väntar, och väntar och väntar lite längre.. Innan de kom hann jag:

  • Dammsuga övervåningen
  • Vattna blommorna på övervåningen
  • Städa toaletten
  • Dammsuga nedervåningen
  • Plocka i och ur diskmaskinen
  • Gå ut med soppåsen
  • Gå ut och fotografera en liten stund
  • Sitta på trappen i solen en stund
  • Laga ungsluckan
  • Vika handdukar/dukar
  • Hänga tvättmaskinen med svarta kläder jag slängt in tidigare + lägga i en ny tvättmaskin som jag hängde nu på kvällen

Jag känner mig faktiskt väldigt duktig om jag ska vara ärlig! Det jag också gjort är att förbereda maten.
Dagen har vart såååå lång och hunnit med jätte mycket. Blir väll så när man går upp tidigt ^^ Nu funderar jag dock på att gå och sova, men har överskottsenergi så får se om jag somnar..

Måste bara tillägga imorgon blir det att kolla på bilen om den går igång och fungerar, kan ju säga att jag sätter mig inte på en buss/tåg ner till Småland, jag ska då ha en bil! Annars åker jag inte en meter kan jag ju säga. Besiktining på måndag vi hoppas det går bra. Vad händer annars, jadu det vet jag inte??

Nej nu sova tror jag, puss och godnatt!


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0