Måndag

2010-10-18 @ 14:35:44
Då har måndagens lektioner passerat förbi och jag sitter just nu här vid datorn på rummet och väntar på lite mat. Men ja det är hela 2 timmar kvar tills det blir någon mat så istället så ska jag läsa i min bok, som ska vara utläst imorgon, har ca 90 sidor kvar. Så ja det är väll bara att sätta igång, förresten ikväll eller senare idag då så kommer det bilder från gårdagens aktivitet upp här på bloggen! Så kika in då för att se vart jag tillbringade söndagen..

men ja nu läsa, kan informera vilken bok jag läser också
SMUTS - Skriven av Katarina Wennstam
Jonas Wahl är framgångsrik advokat. Han har enstark och vacker fru, fina barn och ett i varje detalj designat hus. Jonas karriär har tagit ordentlig fart och han har fått ett erbjudande från TV att kommentera en traffickingrättegång som dominerar Sveriges nyhetsbevakning. Vad ingen vet är atthan spelar ett mycket högt spel i medias strålkastarljus.
Hustrun Rebecca hanterar sin chefsposition på TV perfekt och borde kunna luta sig tillbaka då barnen mår bra och alla berömmer henne för deras vackra hus. Men det finns en krypande känsla av att allt inte står rätt till och Rebecca undrar ofta vad Jonas gör alla kvällar han jobbar över. Men hon är en kvinna som har gjort förnekelsen till en konst och som ständigt putsar på familjens fasad - utåt sett en lyckad yrkeskvinna, mor och maka, men inombords växer tvivlen kring livet och äktenskapet.
Samtidigt utvecklas deras 14-åriga dotter Emma snabbt och hennes begynnande sexualitet pockar på. Emma lockas och skräms av sina egna fantasier och omvärldens reaktioner. Skammen bränner - men vem är det egentligen som är skamlig?

(källa:
http://www.boksidan.net)




Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0