Kyckling enchilada

2010-05-15 @ 22:55:36
Nu tänkte jag för omväxlingsskull lägga ut ett litet recept här på bloggen + lite bilder. Det blir på maten jag åt idag, även kallat kyckling enchilada. Riktigt är det..

Du behöver:
Kyckling
Lök
Salt
Peppar
Cream fraiche - tomat & basilika
Sambal oelek (1 tsk)
Ungssäker form
Tortilla bröd
Rivenost
1 burk majs

Hur du gör får du veta genom att kolla på bilderna nedan + texten under bilderna.


Börja med att sätta ugnen på ca 225 grader.


Tärna kyckligen som du ska ha och stek dem, tills de är färdiga. Gör inte förstora bitar uta lagoma.


Hacka samtidigt som du stecker kyckligen en lök.


Fräs på löken när kycklingen är klar, i samma gryta.
salta och peppra efter smak


Ta fram cream fraiche - tomat & basilika och häll ner det i grytan med kycklingen och löken.


Tillsätt ca 1 tsk sambal oelek.


Ta fram en ungssäker form och tortillabröden.


Tillsätt en burk majs (går bra med ananas bitar eller tomat bitar också)


Låt det puttra lite och tag sedan av grytan från plattan.


Öppna tortilla bröden.


Ta lite av kycklingröran och lägg på ett av tortilla brödet.


Försök så gott det går att rulla ihop tortilla brödet till en rulle, och lägg dem på den ungssäkra formen.


Fortsätt tills kyckling röran och torillabröden är slut.


Strö på riven ost ovanpå och ställ in i ugnen där den ska stå tills den fått lite färg.


KLART



Haha ja det var ju ett litet annorlunda här på bloggen, menmen kan ju vara roligt med lite omväxling ibland!

Kommentarer på detta inlägg
Postat av: Inas

SV: Ellerhur :)

fin blogg.

2010-05-15 @ 23:57:55
URL: http://isoliman.blogg.se/
Postat av: Susanna

ohh vad gott.. Tänkte på det igår, att jag skulle fråga dig om receptet.. Känns definitivt som om det kommer att prövas, tomat-basilikacreme fraichen hade jag inte kunnat komma på själv..

kram

2010-05-16 @ 13:57:53

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0