Skriva av mig!

2010-08-17 @ 21:11:22
Vart ska vi börja?

Jo, jag vill hem, hem, hem! Jag vill inte sitta här känns som man är lite inlåst. Okej det finns ett uppehållsrum/kök dit man kan gå där det finns tv och lite sådant. Men ja man ska våga gå dit också.. Varför ska jag vara så jäkla blyg och feg? Jag hatar det, byggde upp det på BF programmet och vågade faktiskt mycket mera än vad jag gjorde första dagen där. Men nu med nytt ställe, nya kompisar, nya lärare, nya klasser, nya ämnen och det värsta att jag bor inte hemma jag bor tillsammans med två andra tjejer (och jag säger verkligen inte att jag har nått emot dem, för dem är verkligen hur gulliga och snälla som hälst) men det är det hära med att allt är nytt jag tycker inte om det, jag vill att allt ska vara som förrut, jag vill tillbaka till Lindeskolan, där kände man iallafall sig trygg, man kände lärarna (som för övigt är toppenbra) klassen var ritkigt bra och B-klassen lika så. Vi hade det roligt tillsammans! Och en till sak jag saknar Pernilla och Emelie otroligt mycket, så det är inte sant! Ni ska bara veta va roligt vi hade inte bara på rasterna utan även på lektionerna!

Jag saknar min klass, otroligt bra allihoppa! Om det är någon som läser detta och går på gymnasiet TA VARA PÅ DEN TIDEN! Ni kommer sakna det när ni slutar, tro mig! ja visst att ta studenten är otroligt roligt, och en av de bästa dagarna i mitt liv, men också en av de sorligaste dagarna i mitt liv. Då man splittrades från klassen som man har haft så otroligt kul med under tre år! Alla tokiga saker som vi har gjort, det är minnen för livet! Jag saknar till och med vandringen till Blankhult den som man gör när man har börjat för att lära känna varandra! och att jag saknar den är otroligt, för det var det jobbigaste ^^ Med den ryggsäcken jag hade då, kanske lite för mycket packning? Menmen jag kom ju fram och jag kom tillbaka, så egentligen så illa kanske det inte var? men iallafall..

Vad mer jo jag saknar kulturveckorna på BF, när man får spela in en film. Sjukt mycket minnen, för den veckan är verkligen toppen bra! Praktiken saknar jag också, alla söta barnen! Jag saknar helt ärligt typ allt som har med Lindeskolan att göra.

Det var , men nu är NU

Nu har jag börjat på en folkhögskola ca 32 mil hemmifrån. Jag känner inte en enda människa här men med tiden hoppas jag väll att jag lär känna någon? Det antar jag väll att jag gör, annars vet jag inte vad jag gör..

Men nej nu ska man "bo" här i 1 år, jag hoppas detta år kommer gå fort. Men kommer säkert säga när det börjar närma sig slutet "nej jag villl inte flytta härifrån jag vill vara kvar" men ja det återstår att se om jag gör, jag försöker ändå vara positiv och jag hoppas verkligen att det kommer bli ett roligt år, bara vi kommer igång med schemat och sånt. Det börjar vi med nästa vecka. Eller första steget är att få ihop ett schema kan ju säga att det är inte det lättaste, på tal om det så saknar jag scheman som är färdiga. bara som man får och sedan följer man det! Inte bestämma själv. Jag ville läsa färg&form men det krockar med digital bild så ja det sket sig ju. Så istället får jag ha Historia (om jag inte ändrar mig?) då man minst måste ha 20 timmar i veckan för att det ska räknas som helstudie! Men tror jag fick ihop det? Så hoppas det är bra nu.. Imorgon har vi en svenska diagnos, då man måste läsa svenska! jag har redan Svenska A+B och jag tänker inte läsa svenska C. Så ja det blir antagligen svenska B, men hur kul är det att läsa igen? Aja vi får se hur det blir med det! Annars då? Jo hur ska jag våga gå ner till köket och laga mat, när jag är här på helgerna? Hmm det kan man ju fundera på, det blir att lägga upp en plan på det i helgen när jag åker hem..

Det som är bra just nu, eller ja egentligen inte! Är att man får mat 4 ggr/dag, det vill säga
frukost: 7.40-8.45
fm fika: 9.50-10.15
middag: 12:15-13:00
kvällsmat: 16:30-17:10

varför det inte är bra är att jag kan inte äta frukost, alldeles för tidigt. Mår bara illa, otroligt jobbigt kan jag tala om, om jag skulle göra som jag vill så skulle jag inte äns gå till frukosten för att bara se all frukost gör mig bara mer illamående! men försöker få i mig någonting iallafall men sån tur är det ju då att man får äta igen vid 9:50.

Men när jag ändå är igång och pratar kan jag ta dagen idag också.. Vi skulle då idag skulle vi rita vårt drömhus sedan skriva lite om det, jag ritade ett vanligt rött hus med två våningar och en stor björk bredvid. Men hallå är det mitt drömhus? Nej det är det inte, mitt drömhus har pool, altan, jacuzzi, och allt möjligt! Men ja det kan jag inte rita, så ja det fick bli som det blev!

Imorgon är det svenska diagnos som gäller + lite mer info! Allt bara snurrar i huvudet just nu av all info som vi har fått! Måste ge det en chans och det försöker jag göra, men inte så lätt när man har en klump i magen, av att man inte vill detta! Jo jag vill lära mig mer om kameran, för det är ett stort intresse jag har som jag brinner för! Så ja vanliga lektionerna får gärna sätta igång! Då kanske man blir och känna mera människor, sen nästa vecka var det någon aktivitet om det var typ tisdag? Hmm återstår att se!
Menmen, nu borsta tänderna sedan sängen typ?

Over and out// EMMA

Kommentarer på detta inlägg
Postat av: Susanna

Emma, Emma. Jag känner verkligen med dig och tycker att det är skittrist att det känns så jobbigt för dig. Men det kommer att bli bättre!!! Jag lovar. Jag vet att det är svårt att tro på och lätt att tänka att det gäller alla andra men inte en själv, men jag vet vad jag talar om!! Det är bara att tvinga sig att göra saker fast man inte vågar, trots att man bara vill stänga in sig på sitt rum, trots att det är en klump i magen.. För sen, när man insett att man haft kul ihop med någon annan så är det värt det och man förstår inte vad man var så rädd för!! Även om det är såååå jobbigt, så knacka på hos någon av de andra tjejerna och bara prata lite... de känner säkert också lite samma som du känner. Det ÄR läskigt att flytta till ett nytt ställe där man känner sig helt ensam. Om du skulle fara hem i helgen och den tjejen från Falun också skulle göra det, se till att ni åker tillsammans!! Vare sig det blir tåg eller bil, så kommer det att vara så värt det och ni kommer att lära känna varandra. Jag vet, jag har själv varit i den situationen.. Ta med dig datorn och sätt dig i allrummet, så kommer det säkert att komma nån dit.. De andra går förmodligen också och tittar och hoppas att de ska hitta någon att prata med... Sätt dig vid köksbordet och spela patiens så dyker det helt plötsligt upp någon att spela kort med.. Försök att följa med på saker om de hör att de andra hitta på något.. Jag vet att det också är svårt, men tvinga dig själv att vara lite framfusig och fråga om du får hänga på.

Som du själv skriver var det ju jobbigt i början på Lindeskolan och sen blev det helt underbart. Och vet du en sak, folkhögskola är ÄNNU bättre... :) Sätt dig bredvid andra i matsalen, försök att inte vara osynlig. De flesta är precis lika rädda och ensamma och bara väntar på att någon ska börja prata med dem. Det kommer att bli sååå bra Emma, ge inte upp.



Kram

Susanna

2010-08-18 @ 13:06:39

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0