Semester - 2010 (del 2)

2010-08-05 @ 23:16:14
DAG 2

Vi började med att packa ihop alla grejer då vi bara stannade över natten på Småängens camping, så ja idag begav vi oss vidare mot nästa mål som då blev Gamleby. Tror campingen heter Kust Camp - Gamleby Hammarsbadet som har 160 platser, vi hamnade dock utan el då alla elplatser var slut när vi kom. Det är en 4-stjärning camping i naturskön miljö, med kuperade platser! Till badet där ifrån vi stog var det kankse 200-300 m men så himla kuperat och backigt och svängigt. Så man gick ju inte dit och sedan hem på en gång utan då vart det att ligga på stranden hela dagen! Men fanns även ett till bad inne på campingen ca 100 m från där vi bodde. Dock så var det jätte äcklig botten eller ja 2-3 meter från strandkanten så var det fin sandbotten men sedan blev det dyigt med en massa äckliga aljer!! Så där var det bara att simma och inte sätta ner fötterna ^^

Måste bara nämna servicehuset det fanns ett en bit ifrån oss kanske typ 100-200 meter bort kanske lite mera? Och det var ju som ett vanligt. Sen hade vi ett annat väldigt nära oss, där det var under all kritik. har nog aldrig vart med om något dåligare (kanske jag har, men detta kommer på topp 5, av dåliga service hus!) det var bara en "länga" med toaletter på vissa sedan dusch och fanns även kombinerat dusch/toa fanns även i ett litet hus bredvid disk/kök och där man tömmer toan och sånt, + två toaletter på baksidan! För det första så fanns det inte varmvatten där det var diskning, utan det fanns då en diskmaskin (åh lyx tänker ni, och ja det var min tanke också) men då är det ju en fördel om det funkar och att disken blev ren! Men ja det blev den ju inte, så jag fick gå upp till det andra servicehuset till köket där, och där fanns det varmvatten.


på väg till nästa camping


 

måste förklara lite på första bilden av dessa två, (har för övrigt beskärt den) jag gick i vattnet och här ser ni att jag håller på att ramla, haha satte foten i algerna eller så kan det ha vart då jag hade foppa-tofflorna på mig och fastnade naturligtvis i leran/algerna. Va lite läskigt för det sög verkligen fast!


Men nu tänkte jag visa lite olika bilder från rundvandringen på campingen
 
  
  
 



På kvällen blev det även grillning i det fina vädret
 


Kommentarer på detta inlägg
Postat av: Viktoria

Svar: Tvduck.com :)

Kram

2010-08-06 @ 12:47:02
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0