21 oktober 2009

2009-10-21 @ 21:45:35
Hejsan!
Blev ett sent blogginlägg, men jag har vart i skolan från 7:00 (eller jag åkte hemmifrån då) och kom inte hem förrens klockan 18:00, eller ja vid 11:15 åkte vi till Örebro,  men innan det jobbade vi med projektarbetet, jag och pernilla så skickade intervjuver, kollade lite hemsidor och gjorde intervjufrågor. Haha måste berätta en liten rolig sak, jag och P gick upp till F-huset för att jag skulle lämna en lapp till Magda, sen frågade vi om vi fick låna F7 för att sitta vid datorerna, så m slänger sina nycklar till mig sen går vi mot f7 efter att ha provat alla nycklar typ hittar jag den rätta, går tillbaka till lärarrummet och där var såklart dörren låst så knackar på och magda öppnar haha då kom jag ju på att jag hade kunnat öppnat själv då det var jag själv som höll i nycklarna, haha smart är man :P

Jag och P jobbade iallafall, sedan fick vi lite panik att vi kanske hade olycksfallsvård, så vi gick ner till Å-huset för att kolla, sen trodde vi ett tag att det var idag vi skulle på studiebesök, men jag var fatkiskt nästan säker på att vi hade eget arbete, och precis så var det ^^ Så vi gick till 37:an och tog oss en varsin baugette, sedan till körskolan där P gjorde lite frågor, sen ut i kylan och vänta på bussen, och vidare då mot örebro. Var där vid en kvart över 12, och då gick vi till Donken och tog oss en varisn cheesburgare, och där träffade vi även Micaela som vi pratade med en stund. Men vi vart tvugna att gå vidare mot teatern då vi skulle sammlas senast 12:50 utanför och där fick vi biljetterna, först satt jag verkligen helt själv på kanten längst ut haha, men sen var robin snäll och bytte med mig så jag satt med min klass! mycket roligare. haha och herregud vilken bra teater, orkar ej berätta men sjukt bra var denm och hur kan man vara så bra på att inmprovisera?
jag ger den helt klart en stark 5 av ♥♥♥♥♥-hjärtan!! ;)
haha men måste berätta en sak, i en scen så skrattade dem så mycket så dem inte höll på och komma vidare, tog lång tid innan de hade gått igenom den då dem började skratta hela tiden haha riktigt skoj!
och drog in massa facebook, youtube och sånt, haha skit kul!
Sen frågade han om ett ord om vi förstog vad det betydde och alla sa typ nej,
han ba: "men va f*n gå hem och googla det då!" haha
haha och massa sådana skämt, och massa annat, sen hade dem publiken med, någon blev och heta mumintrollet, en skådespelare lånade hennes mössa medans hon fick hennes peruk. haha nej verkligen bra, rekomenderar den verkligen!!

Förresten ni kansk vill veta vad den heter: Cyrano de Bergerac

Länsteatern sätter upp Edmond Rostands klassiker Cyrano de Bergerac. Detta romantiska och tragiska drama får sig en rejäl omgång i händerna på sex clowner. Uppsättningen görs i andan av commedia dell’ arte. Det är alltså ingen barnproduktion vi pratar om utan en vansinnig och gripande uppsättning där ingen föreställning blir den andra lik. Får inte missas!

Jag kan lägga in bilder imorgon på häftet som finns eller vad det heter, då får ni även se hur dem som spelade såg ut, dem var iallafall clowner, men mer om det imorgon!

Nu ska jag sova, dagis imorgon!
Puss

Sorry för långt inlägg!

Kommentarer på detta inlägg
Postat av: PussJorvas

Låter riktigt kul :D blev sugen på cheeseburgare med nu HAHA



SV: Ojj vad mycket och krångligt det verkar ! Jag går i Saminternationell tvåan .. :) Det är mest grupparbeten.

2009-10-21 @ 22:56:56
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: PussJorvas

(vet ej om min kommentar kom fram, min dator hackar, så skriver den igen (Y) )



Låter hur kul som helst ! :) Haha, blev sugen på cheeseburgare nu också :o



SV: Ojj vad mycket och krångligt det verkar ! Jag går i Saminternationell tvåan .. :) Det är mest grupparbeten.

2009-10-21 @ 22:59:07
URL: http://pussjorvas.blogg.se/
Postat av: rebecca

svar: hehe okej! Härligt :D



Ja jag blir alltid glad när lönen kommer ;)

2009-10-22 @ 13:58:53
URL: http://beccsbox.blogg.se/

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0