29 maj

2009-05-29 @ 23:03:02
Hejhej
typ två dagar sen man skrev sist nu, kom hem sent igår så hann inte skriva nått
så berättar om gårdagen hade skapande och idrott i skolan, så slutade 13:15 och vid 13:30 skulle jag ha utvecklingssamtal mamma var med, och bra gick det. Jag är riktigt nöjd!
Sedan drog vi till örebor och handlade lite och så, vi kom hem vid typ 21-tiden och då var jag tvungen på en gång att börja med att plugga och göra klart två uppgifter men nu är dem klara och inlämnade :)

Dagen idag då:
I morse hade vi uppstart på projektarbetet, det gick fint.
bara det att det vart brandlarm mitt i allt, så vi gick försiktigt ut, haha inte något tempo här ;)
stina: ja vi går väll ut den vanliga vägen.
vi: vart ska vi då?

men sen när vi kommer ut så möter vi eva som också hade vart i F-huset och säger att vi ska till parkeringen,
hon hade kollat på kartan innan hon gick ut ;)
sen när vi var ute säger Stina "man kanske skulle ha tagit med sig klasslistan" ;)
och magda kommer efter en liten stund och säger "jag som precis skulle sätta mig och fika"
sen ville vi inte jobba över då vi inte visste när vi skulle komma tillbaka så hela klassen satte sig på en mur eller va det är och så hade vi lektion där, dok hann vi bara ca 5 minuter innat högsta-hönset (lindeskolans chef) kom och sa att det gick bra att gå in. Och orsaken till hela brandalarmet var en brödrost!
menmen så vi gick in och fortsatte med lektionen, sen efter den gick vi till dirty seven (37:an) sedan till körskolan och kolla när dem gjorde varsitt test. tillbaka till skolan och till  kommunikationen då vi hade redovisning och lite prat, sen dags för skapande verksamhet, då vi målade klart det sista på den vita väggen, äntligen är det klart!
och vi fick typ chokladkaka :D
vi möter stina typ i dörren då vi skulle fråga henne nått..
stina: ni får ta chokladkaka om ni vill, ni är så några.
jag&pernilla: hehe okej.
vi går ut till hallen igen..
stina: skulle ni inte ha något chokladkaka?
vi: jo men vi tar snart
stina: okej

sedan börjar vi måla lite, sen säger pernilla:
P: emma ska vi inte ta lite chokladkaka nu
E: jo det tycker jag.

så vi går in till köket och niclas hänger med så tar vi varsin bit, men då vart vi ju törstiga, så jag och penrilla smyger in i köket och kollar om det finns nått att dricka och vi hittar saft så vi går och letar på stina och frågar om vi får ta lite saft..
stina: ja det får ni
så vi blandar saft och tar med oss ut till hallen där vi målade, gott var det :)

Sen när vi var klara så gick vi ner till station och åkte med 15:35 bussen hem, gick av vid gärdet och där var mormor och väntade då hon skulle hem till oss så fick skjss av henne snällt :) När vi var hemma här så väntade det fika ute i trädgården. sedan vart det att tända grillen och grilla benfrifläskkotlett och äta hemmagjord potatissallad till, gott var det!
medans grillan skulle bli klar spelade jag och pappa kubb :)

Menmen oj vad mycket jag skrev tänkte visa en bild på väggen som vi har målat eller ja, visade ju förrut en brun vägg med gröna pcickar detta är väggen mittemot:

Mario-tema ^^
erkänn vist äre snyggt..

nu ska jag sova eller nej innan det måste jag visa en till bild:


kan man nått annat än älska vädret nu?
kommer vara fint i 4 dagar framöver dom lite molningt på tisdagen.
hoppas dem håler vad dem lovar!

Måste visa lite bilder från dagen också, när jag ändå håller på och visar bilder:
  
  


men nu börjar sommaren komma igång, vi går ju faktiskt snart in i Juni månad och sommarlovet börjar närma sig med STORMSTEG, och glad är jag för det, gissa om jag längar.
Mest av allt till att åka ut på semester i vårt avlånga land, älskar det.
och vart ju inte och längta mindre idag när vi hade tänt grillen, åh flashback där det vart och lukta som det gör på campingar <3 så himmla härligt. jag längtar ihjäl mig, ge mig sommar och sommarlov nu!
Puss

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0