6 februari

2009-02-06 @ 20:58:09
Hejsan!
då är man hemma igen (eller ja har ju vart det ett tag nu)
dagen började klockan ca 11:00 då jag käka frukost och så tillsammans med mamma och pappa.
gjorde i ordning mig sen åkte jag med 12:56 tåget till Linde. och i linde stog pernilla och väntade (som hade åkt buss)
sen in till väntsalen för att vänta på emelie som kom med pernillas påse (haha, men det är en annan historia) men sen gick vi upp till skolan, och direkt till F-huset. satt och väntade på stina som kom tillslut bytte om till "målarkläder" och började måla så nu är den bruna väggen klar ska bara fylla i ringarna, ni kommer förstå om ni kollar bilderna som kommer sen längre ner. och sen den gröna färgen vid elementerna är klar. så nu bara "stolparna" vid fönstret och sen den andra väggen.

vi skulle egentligen ha börjat måla den andra väggen också men färgen vi blandade till var riktigt ful så vi vill inte ha den, stina bjöd på mackor, te och sånt, snällt :)
vi slutade runt 17:40 då gick jag och pernilla ner till station sen var 17:30 tåget försenat till 18:00 :D:D första gången jag är glad att ett tåg är försenat! :D så då kom vi hem lite tidigare. pappa kom och hämta mig vid station, sen hem och äta och nu sitter jag här!

nu lite bilder från dagens målande:
 

här är vid fönstrena (som ni ser)
och i dessa fönster har vi stått eller Maria & Pernilla har stått,  och fönstrena helt öppna. så dem kunde ha rammlat ner, sjukt läskigt tycker jag!
men det var ju en himmla tur att dem inte gjorde det.
jag stog tog istället ett bord+en stol och ställde mig på. känndes lite säkrare, fast bordet var ju inte världens stadigaste men det gick bra. eller stod i förnstret ett tag när jag måla brunt på väggen, och i hörnet. men det gick bra. lite läskigare att dem måla det dära gröna ovanför fönstrena. och Pernilla stod utan att hålla i sig, färgburk i ena handen och pensel/roller i andra.
ja jag var rädd, att dem skulle ramla ut!

men visst blir det snyggt?

och nu bilder från den bruna väggen:
 
riktigt snyggt, brunt och gröna prickar.

Så det var allt.
Återkommer med mer bilder när det hänt något nytt
fast det kommer dröjja för nu har vi inte detta nästa vecka för vi var här på kvällen idag
och sen har vi en vecka lov, sen kulturvecka sen praktik 6 veckor sen lov igen sen kommer vi tillbaka

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0