Fredagsfinal 10 - FINAL!

2009-12-12 @ 11:36:12

Kommer idag inte göra någon lista då dem bara är 2 stycken kvar, och alltså var det final! :D Men tänkte skriva lite om dem båda. Sedan lägga in vinnarlåten och lite så!


ERIK GRÖNVALL
Han är verkligen grym som juryn sa av alla låtar han har gjort så har han gjort ca 95% av dem helt felfria och han har ägt scenen, helt sjukt att man kan ha en sådan otroligt bra röst! LOVE IT, och detblir ju inte värre för han ser ju sjukt bra ut, så det plockar han många röster på, men helt ärligt tror jag han faktiskt har fått bra många röster bara för att han sjunger så himmla bra, en stjärna verkligen!
Och han vann idol, tyckte det var helt rätt, och jag tyckte det var jätte bra helt klart en värdig vinnare, och jag tror det kommer gå väldigt bra för honom. Och han får nu göra 2 album (tidigare har vinnaren bara fått gjort ett) det tycker jag är ritkgit bra! så gissa vem som vill ha hans skiva när den kommer ut? JAG!
Grym är han, och röst det har han!


CALLE KRISTIANSSON
Han tog Sverige med storm på auditionnär han kom in satte sig på stolen och sjöng Walking in memphis, men han var otroligt blyg och kollade hela tiden ner i golvet och så fortsatte det, han har en grym röst men scenframträdandet. Det var tittarna som bestämmde om det var han eller Pjotrs som skulle få vara med, och svenska folket valde Calle. Sedan kom rocktemat och hela han förändrades han fick ha en gitarr på scenen sen har det bara gått rakt upp för Calle, och jag tycker det är det som idol handlar om att utvecklas och det han verkligen gjort från en blyg kille som kollar ner i marken till en man som äger hela globen.Helt sjukt, så faktiskt tycker jag att om han hade vunnit också hade vart en helt klar värdig vinnare, men jag är säker på att det kommer gå riktgit bra för honom ändå. Vänta bara ska ni se!




VINNAR LÅTEN AV ERIK GRÖNVALL!

Erik Grönvall - Higher
riktigt grym låt enligt mig


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0