23 december - dan före dopparedan!

2008-12-23 @ 21:08:47
Hejsan
gissa vad jag har gjort idag, haha bakat igen ^^ haha typ 4:de dagen i rad jag bakar, haha men nu är det klart ^^ gjorde ju det sista idag, blider kommer nedan, sen hade vi även besök idag, av kenna och marika så vi fikade på några av dem kakorna och det jag har bakat, och dem tyckte det var gott och tur var väll det ^^. Nej nu lite bilder från dagen:

Har rullat (för bakat har jag inte för det är färdig mandelmassa) så ja jag har rullat mandelmassabollar, och doppat dem i mörk/ljus choklad, och nu ligger dem i en burk.


Och sen har mamma (jag rörde en gång, och gjorde ett kul-prov) så mamma har kokat knäck idag,
och den vart riktigt god och bra. haha inte som de andra åren så den är rinnande och inte vill stelna ^^, eller så är den hård så man inte kan tugga, men i år vart den perfekt, kan bara hoppas att den håller sig så tills i morgon!


annars har jag och pappa klätt granen, pyntat med tomtar både högt och lågt, glitter, och julgranskulor!
alltså vi har fixat massa inför julafton imorgon, och mamma har rullat köttbullar, gjort massa sill, lax, julskinkan är kokt&grillierad. Så nu kan julen komma för vi är klara..

granen iår ser ut såhär:


kan ju lägga in lite bilder på granen och på julklapparna som ligger under och väntar på att få bli öppnade!
  

Nu ska jag gå ner och kolla vad dem gör där, sen om ett tag ska jag gå in och duscha, sen krusa håret, sen sova.
måste gå upp vid 9-tiden imorogn, då viäter vid 1-tiden och det är ju bra om man är hungrig då, sen vid 3 blir det kalle anka så klart, tradition!, man kan inte missa det, ingen jul utan kalle, sen blire julklappsöpping! <3
men berättar mera om dagen i morogn kväll, när alla har åkt hem.
Ha en fortsatt bra dan före dopparedan, dag ^^ haha invecklat
och vi ses i morogn ska försöka skriva ett inlägg innan alla äster kommer!

om inte så önskar jag er alla en riktigt GOD JUL,
och ta hand om er och varandra!

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0