Tomatplantor

2015-04-24 @ 15:34:00
Hej!
Jag måste skriva ett inlägg om detta, vi har i skolan en uppgift inom biologin där vi ska sätta frön som vi har i vårat skafferi/kylskåp/krydhylla. Jag har då bland annat sått tomater, pärltomater det vill säga körsbärstomater. Det häftigaste är att jag skivade dem och la ner dem i jord. Efter ca 1 vecka har de vuxit så fruktansvärt mycket, jäklar va de gror. Jag sådde 4 skivor och just nu ser den ut som ni ser på bilden nedan. Jag har nu dock planterat om dem och delat dem men som ni ser nedan så såg de ut innan jag delade på dem.
 
Vi hoppas att de senare blir tomater på dem så man kan provsmaka, uppdatering kommer om de blir så! Spännande, har även sått chilifrån, gula ärtor samt paprikakärnor som också har grott. Har även sått äppelfrön men dessa har inte grott än men kanske kommer de också. 
 
 

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0