Lite kvällsprat

2011-01-28 @ 23:21:55
(varning för lååångt inlägg med mycket text,
ni behöver inte läsa mest bara för mig detta)

Lite allmänt prat såhär på fredagskvällen, om allt och ingenting.
Det som ploppar upp i huvudet för tillfället.

Jag saknar mamma, det är vissa dagar som är jobbigare. Just nu saknar jag henne, väldigt mycket. Vet inte varför jag gör det just nu men det är bara så. Snart så får jag komma hem igen, då blir det lite mer än en vecka då det är sportlov, ska vara skönt att vara hemma. Träffa alla på hemma-plan. varje dag räknas dagarna ner på hur länge det är kvar tills jag får sätta mig i bilen och åka hemmåt..

Jag saknar Pernilla Eriksson otroligt mycket, det är den finaste vännen jag har. Som jag alltid kommer ställa upp till 110% för. Hon är en underbar människa, en sådan kompis som alla behöver och borde har. Jag är otroligt glad att jag har henne, hon är guld värd ♥
Jag saknar alla mina kompisar hemma, Emelie, du betyder också mycket för mig, saknar dig något otroligt mycket ska du veta. Våra skratt-attacker, jag älskar det ♥
Jonna saknar dig också tyvärr träffas vi alldeles för sällan, men jag hopaps du vet att du är en underbar vän, som jag älskar. Vi har känt varandra hela livet du är den kompis jag har haft allra längst inget får skilja oss, du kommer föralltid ha en speciell plats i mitt hjärta. Alla semestrar vi har vart på, alla gånger i nitten och allt. ♥

Jag älskar min pojkvän otroligt mycket, du betyder mycket för mig. Jag älskar när vi är tillsammans du får mig alltid att le, jag älskar det. Du har fått mig att må mycket bättre efter det som hände för mer än ett år sedan. Jag lycklig tillsammans med dig, låt det aldrig sluta. Jon Magnusson. jag saknar dig så fort som vi har sagt hej då och längtar tills nästa gång jag får hålla din hand och pussa och krama dig ♥

Som alla dagar, spelar ingen roll vad klockan är saknar jag fortfarande min pappa, otroligt mycket, men jag tror ni vet det. Jag älskar dig pappa.

Vi tar lite om skolan också...
jag är så otroligt glad att jag valde denna folkhögskola. Jag har det bra här, människorna är verkligen super snälla. Allt är toppen och jag älskar det. Nästan som man inte vill här ifrån.

Måste börja söka sommarjobb, får ta och fixa det dära på sportlovet med lite sådana dära saker. Måste verkligen jobba lite grann i sommar. Visst det är skönt att vara ledig men om man inte har några pengar är det inte lika roligt och som alla vet jobb = pengar. Så är det.

Varför är livet så svårt, eller ja livet är som en berg- och dalbana det går uppåt och det går neråt och ibland går det rakt. jag tror det kallas livets gång. men är livet förbestämt? Eller händer allt av en slump eller hur är det egentligen?

Jag vill ibland bara lägga mig i sängen och inte vakna upp igen, det är hemskt men ibland är livet tufft och svårt. Ibland är det lekande lätt. Men jag intalar mig själv att bara kämpa vidare, och tänka att imorgon är en ny dag med nya möjligheter och utmaningar.

Jag önskar ibland att jag inte va den jag är eller jo jag vill vara den jag är jag vill vara Emma Sjögren. Jag är nöjd med mig själv okej vissa dagar är jag inte det men så är det väll med alla det kallas dåliga dagar. Men ju äldre man blir ju mer accepterar man sig själv. "jag duger som jag är" Men det jag menar är att jag önskar jag var lite mera frammåt, inte så blyg och vågar säga till mer. Jag är inte så, ibland kanske men inte så mycket som jag vill. Jag bromsar mig själv ibland, jag kanske egentligen vågar mera än vad jag själv tror och vågar visa?

Innerst inne, eller ja varför säga så JAG älskar mitt liv, jag älskar de människor jag har runt om mig, jag trivs med det jag gör. Jag skulle aldrig vilja byta liv med någon, jag är kär, jag är lycklig och jag mår alldeles utmärkt

Nu avrundar jag det med att säga
over and out / Emma

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0