Min gråa fredag

2009-11-06 @ 22:27:09
Idag har vart en blöt och grå dag!
iallafall klev upp runt halv 6 orkade inte göra så mycket utan satte upp håret i en toffs och sedan kläder, borstade tänderna och sen gick jag till bussen, jag behövde inte springa idag då jag gick tidigt! härligt var det, men iallfall kommer till busskuren där I står och pratar i telefon så ställer mig brevid, sen efter ett tag säger hon att bussen nog hade redan gått så ja ba jaha!
sen lägger hon iallfall på och berättar att hon hade kommit på vägen vid 07:06 och hade sett bussen åka (för det kommer en som går upp mot grängesberg) men denna gick mot kopparberg den vi skulle åka med och då var klockan som sagt 07:06 och på våran tavla där dem har satt upp vilken tid bussen går från busskuren så står det klart och tydligt 07:14 så varför åker den tidigare?



Riktigt drygt men iallfalla blev att traska till tåget i duggregn och plaskigt på vägen som skulle gå 07:42, och jag som hade tänkt att jag kunde ha fått sovit liten stund på bussen då det tar en timme med bussen att komma till skolan, men icke. Så blev tåg, och mötte Pernilla vid banken sedan gick vi tillsammans till skolan. Och på vägen dit möter vi S som går på en busshållsplats efter mig, så frågade om hon åkte buss, och japp det hade hon gjort så berättade allt, och då sa hon  att han hade inte åkt genom  högfors (han åker dit först innan han kommer till ställdalen och det) sen i hörken som också är före så blåste han bara igenom? men hur korkad får man bli missar att åka igenom högfors? Aaa sjukt drygt. men gick vidare mot skolan för att ha samhällskunskap lämnade in arbetet och sedan fick vi en uppgift efter det slutade vi.
Då hade vi Pedagogiskt ledarskap med Magda, pratade och lite så, efter det lunch på våran lunch fick vi skjuss av Emelie ner till skoaffären där Nilla reklamerade sina skor som hade gått sönder, sen var vi till banken, hon&han, leksaksaffären (för att hitta vampyr tänder) och till sist en sväng in på titt in och sedan tillbaka till skolan för att ha Historia efter det 1 timme religion, så slutade vi vid 15:00  så vi gick till station in på 37:an en sväng och köpte varsin baugette och sen vänta på bussen.

Gick av vid mormor där mamma var, satt där ett tag och åkte senare vidare mot Lådan för att handla (godishjärtan + mandariner ^^) och sedan hem och äta tacos!
Och nu sitter jag här och väntar på att idol ska börja igen, som det gör typ nu!
Återkommer med dagens outfit och idol-inlägget

Förlåt för långt inlägg ^^

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0