Sammanfattning av 2012, april - juni!

2012-12-13 @ 19:03:48

Del 2 av 4 på min sammanfattning av detta år!

 

April

Blev att gå en hel del på slackline under näst sista månaden i skolan, så otroligt roligt.

Dagen jag trodde att någon hade tagit mina vita converse skor, jag var så förbannad.

Den dagen jag skulle gå ut från rummet och jag bredvid min dörr och alla andra dörrar hittar en godispåse som någon ställt där, gjorde min dag lite bättre faktiskt!

Mamma kom och häslade på mig över helgen då de var öppet hus på skolan, mycket trevligt och våran "utställning" var så fin. Vi hade satt upp ett tält i ett klassrum och burit dit en massa saker som presenterade i vad vi hade gjort under året.


Vi gjorde en tur utan lärare och bara 7 personer varav 4 av de hade planerat turen, vi gick till Tresticklans nationalpark där vi sov på svenska sidan ungefär 10 meter från gränsen mellan Sverige/Norge. Mycket bra tur i alla fall och vi kan faktiskt säga att vi gick till Norge.
  

21 maj tog jag tag i det hära med mitt hår jag gick ner och bokade en tid för klippning. Sagt och gjort tid bokad och ja två dagar senare satt jag där i frisör stolen och klippte håret det blev lugg.


En dag i slutet av april fick jag veta att jag kommer få behörighet i matte B, nöjd tjej.

Vi hade även i april en underbar skoldag där Spa och hälsa klassen hade ordnat en hälsodag vilket innebar att de var fyra olika grupper man skulle gå runt till. Varav nere i deras egna klassrum var det så lungt och harmoniskt där fick vi göra ansiktsmask på varandra samt äta frukt och godis och bara ha det allmänt mysigt hela dagen, bästa dagen!
 

Maj

Maj började bra, vi fick veta att vi skulle åka på Donalda-turen som de pratades om när vi började i Grebbestad, den blev ju då iställd pga dåligt väder, men nu så var det dags. Vi bestämde i klassen att vi skulle klättra i Smögen dagen innan Donalda-turen.

Kvällen den 2 maj var det dags för grillkväll med lekar och sådant, en jätte bra kväll full med skratt och glädje!

Klättringen i Smögen var underbar, åh va jag älskar att klättra. Vi var precis vid havet, det var klarblå himmel och jätte skönt ute. Det resulterade i att jag brände mig i pannan men det var de värt ;)
Två lite roliga saker som hände under dagen var:
Nummer 1: När vi åkte frågade P det sista han sa, har vi med alla grejer och vi ba ja det har vi sen åkte vi kom fram till parkeringen och packade ut alla saker. Det var då jag började fundera hmm vart är selena och vart är hjälmarna? Ja de står kvar nere i bunkern, så det var bara för två killar från klassen och åka tillbaka till skolan och hämta sakerna blev även att de tog med lite skor som inte heller hade kommit med.
Nummer 2: När vi var på väg tillbaka till bilen gick jag, D och B samtidigt jag hade en sjukväska (som vi typ alltid har med oss) och väska, D bar på en brasse stol och B hade sin väska och lite så samt en vatten dunk med vatten i. Vi tog en liten snabbare väg och jag gick upp först sedan D och sedan B när D hade kommit över kanten tog hon emot vatten dunken och säger "oj, va tung de var" B kommer också upp då jag säger "ni kan ju hälla ut vattnet så slipper ni släpa med det för vi är ju påväg tillbaka" HAHAHAHA så ja då hällde de ut vattnet och dunken blev mycket lättare. Sen var det bara att gå till bilen med lite mer packning då vi fick varsitt rep också..

 

Jag fyllde år, och då var det även öppet hus på skolan (5 maj var den riktiga folkhögskoledagen, vi hade ju vårat öppethus lite tidigare) men nu var det ett mini öppet hus och det bjöds på fika perfekt när det var min födelsedag och allt! Hade en jätte fin födelsedag den började med att jag fick frukost med hembakade scones av julia och ett paket och blommor som hon hade plockat och muffins. Senare på kvällen gick jag, J och E ner till Hertigen och åt mat super mysigt och trevligt. Och de bjöd även på glass som vi alla tre delade på, super gott.

 

Ångesten jag fick av att bara ta ner mina gardiner på rummet då de skolan skulle tvätta de, så tomt. Jag vill inte lämna Grebbestad, Grebbestad var ju mitt hem.

Haha den lördagen sista helgen i skolan då det blev lite för mycket alkohol för min del, haha men jag hade det roligt. Dock mådde jag ju inte bra dagen efter och inte mitt ansikte heller ;)

Det började gå mot ett slut på tiden i Grebbestad jag packade i ca 10 timmar för att få in allting i bilen. Det var hemskt att lämna jag ville ju bo kvar i mitt rum inte flytta hemmåt. Åh va jag saknar Grebbestad, det var ett underbart år som jag aldrig kommer glömma!

Juni

Var i början av juni ute och cyklade i alla fall två vändor varav ena på en mil lite stolt. Dock blev det inte så långvarigt ;)


Blev stoppad av polisen för första gången, det var en civilpolis som vinkade in mig på en busshållsplats och berättade att jag hade en trasig lampa. Åh tack va snällt för det hade jag ju inte kunnat lista ut själv, lite vettigare saker finns det väll att anmärka på, sätt en fartkamera istället och kolla om folk kör för fort eller kolla körkortet och ta alkotest fick inte ens visa mitt körkort ju ;)

Ännu en midsommar firades uppe i Nitten med trevligt folk, alltid lika roligt!


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0