Tankar och funderingar

2010-12-24 @ 10:20:33

En jul utan dig är det någon jul överhuvudtaget?

Jag har funderat lite idag är det julafton, och denna jul kommer inte min pappa finnas med oss på eller såklart han är med oss men inte på det vanliga sättet han är i himlen och kollar ner på oss när vi kommer fira jul. I 18 år har jag firat jul med min pappa och alla andra i familjen, jul är en högtid där alla ska vara samlade där alla man tycker om ska finnas med.
Pappa jag tycker jätte mycket om dig men varför är du inte med oss?

Det är vid sådana här tillfällen det är allra jobbigast tycker jag på högtider, födelsedagar eller andra speciella dagar där du alltid vart närvarande. Men det är nog värst på julen, du och jag brukar alltid klä julgranen dagen innan julafton vi brukar pynta hela nedre våningen med tomtar både högt och lågt. Men vem ska jag göra det med i år? Jag kommer klä granen själv i år, mamma får hjälpa mig med ljusen bara då man måste vara två då.

Många kanske tänker men herregud klä en gran är väll inte så svårt. Det är inte bara det att klä den utan det är just det att få tiden tillsammans med pappa när vi står där inne och klär den tillsammans och pratar, det är en mysig stund och i bakgrunden hörs julmusiken och i köket hör man mamma som fixar inför julmaten som ska ätas på julafton. Det är tradition och har alltid vart så, jag vill inte bryta på traditioner speciellt inte när det är bra traditioner. Ibland är ju dock framtiden ospåbar som den var här, allt kan i princip hända vare sig man vill eller inte..

Det har ju snart gått ett helt år sedan du försvann från oss, vart har tiden tagit vägen? Den har bara rusat fram, kan inte fatta att det snart är ett helt år sedan jag pratade med dig. Jag glömmer aldrig den dagen, den spelas upp i huvudet varje dag som går. Hur du kommer in på morgonen för att väcka mig, det sista jag sa till dig var ”ja, jag ska gå upp snart”.

Finns så mycket jag vill berätta för dig, jag vill att du ska se hur bra jag har det på skolan jag går och allt nytt som har hänt i mitt liv. Jag vill att du ska ta del av det, nu tar du del av det på lite högre höjder du har utsikt över hela världen.

Ska jag vara ärlig jag tror nog faktiskt inte att jag har förstått vad som har hänt egentligen, det börjar smälta in och jag börjar acceptera att min pappa inte finns med oss, för det går ju tyvärr inte och hoppas varje dag på att han ska komma tillbaka, eller ja det gör jag ju men börjar inse att han kommer faktiskt inte tillbaka. Hur mycket jag än vill det så går det inte, livet är inte så livet är orättvist och det har jag sett ett exempel på här.

Jag önskar mig en akustisk gitarr i julklapp för två anledningar
1. Jag vill kunna spela något instrument, skulle vara häftigt att kunna.
2. En av min pappas dröm var att kunna spela gitarr, jag tar nu över din dröm och uppfyller den, om jag nu får en gitarr.

Jag vill önska dig en underbar jul till dig Pappa. Jag hoppas du kommer vara med oss på julafton, eller jag vet att du kommer vara det bara inte just där vi är utan på lite högre höjder.

JAG ÄLSKAR DIG NU OCH FÖR EVIGT, OCH SAKNAR DIG OTROLIGT MYCKET!

//din dotter Emma


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0