5 år sedan <3

2015-01-08 @ 20:53:00

Idag, för 5 år sedan var jag helt omedveten om att detta skulle bli den värsta dagen i mitt liv...

 

Det var en kall fredag och första dagen i skolan efter jullovet. Jag gick upp som vanligt på morgonen pappa kom in och väckte mig och jag sa till honom "ja, jag ska gå upp" och gick sedan upp för att gå till skolan. Hade en vanlig skoldag som var lite seg eftersom de var första dagen jag åkte hem med 15:30 bussen och ringde pappa som då var hemma för att fråga om han kunde komma och hämta mig i Kopparberg. Inget svar på hemtelefonen, ringde pappas mobil som mamma svarade i då hon och M var upp till Ludvika. Fortsatte ringa någon gång till men fortfarande inget svar... Mamma ringer upp mig och säger att K eller om det var M som skulle hämta mig, här börjar tankarna snurra om varför någon av dem skulle hämta mig, jag tänkte att de hade ett ärende i Kopparberg och kunde plocka upp mig då vi båda bor i Ställdalen. Väntar vid stationen på att deras bil ska komma men deras bil kommer inte utan min pappas bil kommer och jag tänker "jaha, pappa kommer i alla fall" i bilen sitter dock inte pappa utan K.

 

K berättar att pappa har fått en hjärtattack. Vi åker hem vägen mellan Kopparberg och Ställdalen har aldrig tagit så lång tid, hela tiden känns som de som jag kommer närmare och närmare den värsta mardrömmen någonsin. K säger att han ska in och hämta något hos dem innan vi åker, sitter kvar i bilen och gråter och väntar på att han ska komma tillbaka. Han kommer ut och säger att jag kan följa med in. Efter en stund som känns som en evighet får jag veta att min älskade pappa inte har överlevt. Vi åker hem till oss där står det en ambulas utanför kommer in möts av min älskade mamma vi går in till tvättstugan där min älskade pappa ligger på golvet, han såg dock väldigt fridfull ut, går in till köket och sätter mig. Bårbilen kommer och hämtar min pappa ger vi får säga hej då och jag ger honom en kram. Detta är världens värsta dag tänk att ett liv kan ändras på bara ett par sekunder, ta hand om alla ni har kära och uppskatta både de stora och små stunderna.

 

Jag älskar dig pappa otroligt mycket, skulle göra vad som helst för att du skulle komma tillbaka. Jag vet dock att det inte går, därför hoppas jag att du har det bra uppe i himlen och jag vet att du finns med mig hela tiden och vakar och kollar ner på mig. Du är världens bästa och jag saknar dig otroligt mycket!

 

 

 


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0