Snö?

2013-12-03 @ 22:53:07
Hej!
Får vi en vit jul i år eller kommer den vara grön? Hmm, funderar på om jag har varit med om en grön jul under mina 22 år. Kan inte minnas det i alla fall. Så ja jag hoppas verkligen att snön kommer och lägger sig som ett täcke över det gröna. Lämna sommaren och hösten, ge plats till vintern när som helst när du är redo! Helst innan 24 december skulle ju vara trevligt.
 
Julkänslor det brukar jag ha, men inte nu. Adventsljusstakarna står i fönsterna redan och då börjar julkänslorna komma, men inte i år när man står vid fönstret så lyser ljuset från adventsljusstakarna upp men utanför är det grönt och ingen snö... Det är trist! Nedräkningen i den obligatoriska chokladkalendern är inte heller lika rolig känns som man räknar ner fel månad. Att man kan gå ut i nästan bara en tjocktröja när man borde ha på sig stor vinterjacka, vantar mössa ja allt sådant där man vill ta på sig när snön yr utanför, är också borta.
 
Nej du vinter nu är du så otroligt välkommen!
 
Så jag hoppas jag snart får vakna upp till ett vinterlandskap utanför mitt fönster.
 
 
 
 

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0