20 September

2012-09-20 @ 18:15:43
Hej!
Kom hem för ca en timme sedan då vi varit ute och paddla kajak hela dagen och lite så. Dock paddlade jag inte så mycket då jag inte vill ha urinvägsinfektion igen. Blev och sakna Grebbestad så sjukt mycket och kajakMats på Kajkcenter det bästa och deras kajaker där är underbara! Sen att då hade en som lärde ut när vi var ute första gången och igenom mycket så att man kunde. Här var de okej 10 stycken sätter sig i en kajak och paddlar uppåt i denna fors det är ganska så strömt så ja paddla försiktigt. Paddeln håller man såhär och kapellet gör man såhär sen tar vi resten när vi kommer till grillplatsen. Okej ja det är ju jätte bra, att man säger vad som man ska göra om man ramlar i. Den frågan kom ju också och då var det typ bara ja men ramla inte i just nu...
 
Detta är inte klokt, det är ju farligt och säkerhetsrisker att man inte berättar detta tycker jag. För folk som aldrig har paddlat är det inte så lätt jag har paddlat kajak typ 2 ggr men jag kan gärna lyssna igen. Man får typ pressa ut information från lärarna här. Jag hoppas verkligen att det blir bättre! Nu gick ju allt bra men när det inte gör det då vad händer då?
 
Aja va lite prat sen var de några som vält då med flit med kajaken och sedan var de några som åkte med forsen för att de ville...
Som sagt Grebbestads folkhögskola är sjukt mycket bättre när det gäller detta. Bara att ta på dessa tätförslutande lock och att de sitter rätt de fick vi prova innan och testa hur man gjorde och allt ingenting sådant här. Eller bara hur man tar på kapellet när man sitter i kajaken det är fatkiskt inte så lätt nej inte något där helle mer en att de ska hålla en torr. Ja jo det förstår man ju.. Blir så trött på detta. Ska bli intressant när vi ska iväg och klättra, får se hur noga de är med säkerheten då... Eller bara med allt annat som vi gör det är ju så att vissa har aldrig testat på dessa saker då måste man ha en genomgång och sen är det för de personer som har gjort det alltid bra att höra det en extra gång!
 
Annars jo då är det bra här på skolan och i Jämtland. Måste ju också berätta att vi har haft soligt idag, riktigt härligt dock lite regn men var bara lite duggregn så gjorde inte så jätte mycket.

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0