Solbränd tjej

2012-05-03 @ 22:49:55
Hejhej!
Bra dag, eller rättare sagt MYCKET bra dag. Vi (Friluftsliv & Spa och hälsa) har tillbringad dagen i Smögen och klättrat på en klippa som heter Kleven den ligger gångavstånd från smögenbryggorna. Vi hade fyra leder uppstatta och jag klarade 3 och en halv av dessa 4 jag är nöjd! Jag älskar att klättra så jäkla underbart verkligen.

Sen gjorde det ju inte dagen sämre när vi hade stålande sol, så ja det resulterade att jag brände mig i pannan, inte så smart. Men det var det värt, helt klart :)

Sen var det två saker som var lite roliga också som jag tänkte dela med mig av.
Nummer 1: När vi åkte frågade P det sista han sa, har vi med alla grejer och vi ba ja det har vi sen åkte vi kom fram till parkeringen och packade ut alla saker. Det var då jag började fundera hmm vart är selena och vart är hjälmarna? Ja de står kvar nere i bunkern, så det var bara för två killar från klassen och åka tillbaka till skolan och hämta sakerna blev även att de tog med lite skor som inte heller hade kommit med.

Nummer 2:
När vi var på väg tillbaka till bilen gick jag, D och B samtidigt jag hade en sjukväska (som vi typ alltid har med oss) och väska D bar på en brasse stol och B hade sin väska och lite så samt en vatten dunk med vatten i. Vi tog en liten snabbare väg och jag gick upp först sedan D och sedan B när D hade kommit över kanten tog hon emot vatten dunken och säger "oj, va tung de var" B kommer också upp då jag säger "ni kan ju hälla ut vattnet så slipper ni släpa med det för vi är ju påväg tillbaka" HAHAHAHA så ja då hällde de ut vattnet och dunken blev mycket lättare. Sen var det bara att gå till bilen med lite mer packning då vi fick varsitt rep också..

Lite bilder på utsikten och klippan



Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0