Uppdate torsdag-söndag

2011-05-16 @ 20:56:26
Jag har haft fullt upp torsdag-söndag, min underbara kompis Pernilla kom hit i Torsdags kväll. Jag var och hämtade henne i Linköping. Sedan har vi haft saker att göra hela helgen, har haft jätte roligt och trevligt. Så jag tänkte att ni ska få ta del av min och Pernillas helg..

Torsdag: Jag hade skola som vanligt, åkte och hämtade Pernilla på kvällen. Det var meningen att hennes tåg skulle komma vid ca 20:30 till Linköping men det blev försenat så hon fick ta ett senare tåg från Mjölby vidare till Linköping som gick 21:06 så hon vara alltså framme i Lkpg vid ca 21:30. Så jag var lite tidig dit så åkte på ett litet äventyr haha dock hittade jag knappt tillbaka haha men det är en annan historia. Kom ju till rätt plats till slut så att vi kunde pka hemmåt mot Gamleby igen. Låg och småpratade innan vi sedan somnade.

Fredag:
Gick upp vid ca 9 tiden och hade god tid på oss att göra oss i ordning riktigt härligt. Att inte behöva stressa, så vi kunde gå med lugna steg mot matsalen där det var fm fika. Efter det hade jag min första lektion som var Kemi satte oss i datasalen vid varsin dator, och försökte få tiden att gå snabbare. Seg lektion, efter var det i alla fall mat. För att sedan gå in på veckans sista timmar i skolan två timmar matte väntade där Pernilla dock inte fick vara med på, så följde med henne upp på rummet. Jag gick tillbaka till skolan och hade matte sedan gick jag upp till rummet igen. Vi bestämde oss för att spela bowling och kikade runt lite skickade sms till både Sofia och Sarah om de ville bli med och Sofia tappade så det slutade med att vi åkte till V-vik och hämtade henne eller innan vi åkte dit så var vi först in på Systembolaget, eller ja jag gick in för första gången, va läskigt det var! haha men ja jag fick visa leg och nöjd och ett stort leende på läpparna lämnade jag fram den rosa lilla lappen. Efter det hämtade vi henne och sedan åkte vi tillbaka till Gamleby där vi spelade. Får lov att säga att de har en jätte fin bowlinghall här i byn, det trodde jag faktiskt inte. Så blev att spela där i lite mer en en timme. Kvällen avslutades i dagrummet med lite kortspel och så. Trevlig dag.

Lördag:
Gick upp i hyssad tid, gjorde i ordning oss och satte oss sedan i dagrummet och åt lite frukost. Borstade tänderna och så åkte sedan till Campingen och kännde på vattnet och klättrade upp på hopptornet. För att sedan åka vidare mot skogen för att skjuta! Åhh va roligt det är, med 9 mm träffade jag 10 skott i rad först 5 sedan 5 till. Sen är det sådana dära roliga att skjuta på som klingar typ metall tavlor som är fyrkantiga. D skjöt och missade ena som stod ovanför då skulle jag vara lite kaxig och säga jag lovar jag skjuter ner den. Vet ni vad jag skjöt ner den vet ni hur lycklig jag var då ;) Åkte till Fungi och åt varsin falafel-tallrik. För att sedan åka tillbaka till skolan där vi tog det lungt en stund spelade lite yatzy och vid typ 20:00 så satte vi oss i soffan för att kolla på ESC men det började ju inte förren vid 21 så satt där och pratade och kollade på tv. För att sedan kolla på ESC där Sverige kom 3:a helt otroligt och riktigt kul.  Blev lite kvällsmat när det var klart, och sedan blev det att sova!

Söndag:
Gick upp vid 9 tror jag, åt frukost och åkte mot Linköping där jag väntade tills hon hade hoppat på sitt tåg efter det åkte jag hemmåt stannade till i Åtvidaberg och handlade både på Willys och Ica. Efter det åkte jag hemmåt och tog det lungt...

Tack för en underbar helg Pernilla ♥


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0