Garpedansberget

2011-05-08 @ 19:54:54
I går efter att jag hade slutat skolan och att mamma och Peter hade kommit tillbaka från V-vik tog vi en promenad upp på berget för att jag skulle visa dem utsikten och alla troll som står i skogen på vägen upp. Så ja jag hade självklart med mig kameran och fotograferade lite troll och sådans som sitter i skogen men även utsikten där uppifrån.

Det sägs att jätten Garpe bor i berget, och sedan hösten 2007 så finns det över 70 skulpturer gjorda av fiberbetong uppställda längs stigen upp, konstverken visar alla Garpens vänner som har. Konstnären heter Jan Pol (Jerzy Przybyl)

  
  
 


Nu till utsikten uppe från berget, är faktiskt väldigt fint där uppe. Så om ni är i närheten av Gamleby, kom då hit och gå upp på Garpedansberget
  
 
 

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0