Min helg i bild&text

2011-03-29 @ 19:28:48

Ännu en helg fylld med saker att göra..och jag älskar det!

Jag gick från skolan vid ca 18:00 i fredags kväll var in på ica och köpte lite färdgodis och en smörgås gick sedan vidare mot bussen. Kom dit typ en halv timme innan bussen skulle komma. Vid 19:15 kom bussen i ordinarietid det gillas. Så åkte vi vidare mot Stockholm, stannade lite här och där längst resans gång. Vid ca 22:50 så anlände vi till Stockholm Cityterminal. Där de flesta gick av även jag, Jon mötte mig och vi fixade först SL-kortet till mig, med tredagarsbiljett eller ja 72-timmarsbiljett innan vi begav oss mot t-banan för att åka till slussen för att därifrån ta saltsjöbanan vidare mot Fisksätra. Kollade på dagens avsnitt av så ska det låta innan vi gick och la oss.

På lördagen var det strålande väder dock blåste det typ halv storm, tråkigt nog. Vi började dagen med att äta frukost på subway efter det åkte vi ut till Globen då jag ville det ^^ Åkte i deras nya attraktion skyview som är som kupolformade glashus som går på utsidan av globen man åker alltså upp på Globens tak där man kan se över hela Stockholm. Jätte fint, men jag var sjukt rädd haha ^^,
Kan även säga att jag har kysst Jon på Globens tak. Inte många som kyssts på taket där, eller? ;)

Bilder på det kommer längre ned. Efter det åkte vi hem och tog det lungt innan vi begav oss in till stan igen för att käka..



Söndagen så hade vi klockan på ringning vid 07:00, fast klockan var ju då egentligen 08:00 eller något sånt ;) Haha, åkte in till stan vid ca 9 tiden åt frukost på t-centralen på donken. SÅ nu har jag ätit frukost på donken också, kändes lite konstigt ;)
Efter det blev det att sätta sig på bänkarna och vänta på att mitt tåg skulle gå. Gick mot perrongen vid ca 10:45, då mitt tåg gick 11:07. Satte mig på tåget och åkte hemmåt. Mamma hämtade mig i Örebro dit jag kom vid ca 13-tiden. Stannade på Statiol och tog varsin korv med bröd blev även en sväng in på Mega där jag köpte en tröja.
Väl hemma så kom Anna och Ted och hälsade på de stannade på mat för att senare åka hemmåt..

En underbar helg har det varit, så tack ännu en gång fören trevlig helg både i Stockholm och hemma i Ställdalen.

Nu lite bilder från Stockholm:
  
  
 

(förlåt för lite konstig redigering, men fick bli så)


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0