Kalmar igår

2011-03-31 @ 22:45:10

30 april, (igår) åkte vi från digitalt foto-lektionen till Kalmar (fick tre andra fri passagerare också med som hade tråkigt och följde med, de var alltså inte med oss under dagen) Dagen började för mig vid 07:30 när Jon ringde och väckte mig eller var vaken men hade snoozat ett tag då. Så det tackar jag för, annars hade jag inte kommit upp. Vid ca 8:25 kliver jag ut från min dörr, möter S utanför som är också är påväg ner till Entrén. Men vart va de andra två som skulle med, efter telefonsamtal utan någon i andra änden, knackning och plingning på dörrarna. Ringde ena och vi var nästan på väg.. efter ett tag vara alla på plats, ca en timme efter utsatt tid. Så var vi på väg mot Kalmar. Hämtade Sofia i Västervik. Åkte sedan vidare tankade efter vägen. Vid ca 12:00 var vi på plats hemma hos vår lärare där dagen startade..

Kollade på lite grejer hemma hos honom, åt lunch. Soppa som för övrigt var väldigt god och smörgås till det. Åkte sedan in till Kalmar då vi hade fått en uppgift att göra. Gatufotografering, mycket svårare än vad man tror. Blev mest himmel, halva människor och sådant. Vissa blev ju hyffsade..

Efter det begav vi oss mot Öland där vi träffade Bertil tog bussen över och åkte runt där innan vi vände tillbaka till Kalmar igen, där vi åt på Donken. Förresten när vi var på väg från Öland så längst vägen så ser vi ett krossat glas hus bokstavligt talat. Glas överallt och det konstigaste av allt var att allt stod kvar. Maskiner, verktyp, skruvar, porslin. Allt.. Ni kan se bilder på det korssade glashuset längre ned.
Senare åkte vi till Byteatern ochkikade där. Stannade länge bland alla kläder och skoj som vi hittade. En massa hattar hittade vi också..
Åkte hemmåt vid ca 19 tiden. Så var hemma och tillbaka i Gamleby efter 21 någongång.

En jätte roligt och händelserik dag, synd dock att vi inte hann med allt vi skulle. Var nämligen så att vi skulle ha fått kolla på en teater men eftersom att vi var sena så han vi inte det. Vi skulle även ha fått träffa en fotograf men han hade tyvärr mycket att göra och kunde därför inte ta emot oss. Det var endå en rolig dag!

Bilder från dagen:
 
  
  
  
 


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0