Bob Hansson

2011-03-24 @ 18:50:25



Föreläsning i skolan idag, vi hade äran att få höra Bob Hansson, estradpoet och författare. Född i Skåne närmare bestämt Helsingborg.

En otroligt flummig människa, men så otroligt rolig. Var en väldigt bra föreläsning tror aldrig nästan i alla fall att jag har vart så intresserad av en föreläsning och att en och en halv timme kan gå så fort. Så nej det var väldigt roligt faktiskt. Han var och åt i våran matsal så sa jag till honom att det var bra. Då tackade han och la armen omkring mig..

Efter lunch blev det Workshop där man blev indelad i olika grupper. Men alla grupper gjorde samma sak. Man kunde välja på tre olika alternativ.
- Göra en tavla
- Skriva en dikt
- Disskutera framträdandet

jag valde att göra en tavla så de i min grupp som valde det fixade ihop en tavla tillsammans.. Förresten vad ju inte bara Gamleby folkhögskola som var med utan även Vimmerby folkhögskola var inbjudna. Så var full fart hela dagen. De hade öppnat upp aulan så de hade ställt bord där också så alla skulle få plats vid maten och sedan fikat..

Nej men det var en trevlig och rolig dag!

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0