FILM - Himlen är oskyldigt blå

2011-06-21 @ 23:56:09


Handling:
Det är sommar och året är 1975. Martin går ut andra ring och flyr betongen i stan för ett sommarjobb på Sandhamns exklusiva seglarrestaurang i skärgården. En helt ny värld öppnar sig för Martin. Han blir omhändertagen av restaurangchefen Gösta, en playboy i centrum av den svenska societeten och möter samtidigt den stora kärleken. Men bakom den glamorösa fasaden i skärgårdsidyllen döljer sig en helt annan verklighet. Innan Martin riktigt förstår vad som hänt befi nner han sig mitt i en av de största skandalerna i svensk kriminalhistoria.

Himlen är oskyldigt blå är baserad på den sanna berättelsen om det största narkotikatillslaget i svensk kriminalhistoria när den så kallade Sandhamnsligan sprängdes 1975.

Skådespelare:
Bill Skarsgård - Martin
Peter Dalle - Gösta
Josefin Ljungman - Jenny
Amanda Ooms - Siv
Björn Kjellman - Nils
Adam Pålsson - Micke
Rasmus Troedsson - Ulf
Annika Olsson - Ann-Britt
Peter Engman - Kenta
Gustave Lund - Nalle
Erik Johansson - Jonte
Stig Ekström - Fritz
Elin Klinga - Markette
Leif Andrée - Stig

Bilder från filmen:





Egna tankar och åsikter:

En helt klart sevärd film. Jag har hört mycket om denna film att den inte ska vara bra så har varit lite skeptiskt till att se den. Tänkte dock att jag måste ju ge den ett försök så ja såg den igår kväll. Det ångrar jag inte, så till er nu se den. För den är faktiskt bra.


Kommentarer på detta inlägg
Postat av: Anna

Hej älskar din blogg!, om jag inte vet vad jag ska se för film besöker jag alltid din blogg! Kram anna :)

2012-01-06 @ 22:10:18

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0