Tankat och klart

2011-01-15 @ 13:05:25

Hej!
Jag var ner till byn och tankade tänkte tanka på Preem men var så mycket bilar som åkte förbi så orkade inte stå och vänta då det är västersväng så jag åkte ca 100 meter till och svängde in till Tanka som är högersväng och mycket lättare. Det var väll tur att jag gjorde det, för då sparade/tjänade (vad heter det?) 10 öre/liter då det på Preem kostade 13,28:- och Tanka kostade det 13:18. Det är nice.
Det gäller att vara sparsam! Många 10 öringar blir snart 100:- eller typ i alla fall.

När vi ändå är inne på ämnet bensin kan jag skriva vidare:
jag har haft mitt körkort i 4 månader ganska så exakt, jag vet inte hur mycket pengar jag har lagt på bensin, men det är ju inte lite. Så ja det blir ju inte billigt när man får körkort, menmen jag överlever så det är det värt. Men hade vart en annan sak om jag hade bott hemma då hade det ju inte gått åt lika mycket men nu när det är 60 mil tur och retur hem så tickar pengarna iväg.

Avrundar med att säga att jag ÄLSKAR att jag har körkort, mitt körkort är guldvärt! ♥


(en liten bild från www.google.se)


Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0