Förkylning på gång?

2011-02-01 @ 12:55:33
Det hoppas jag verkligen inte, jag vill inte bli sjuk. Har inte tid med att vara sjuk.
Idag blev jag hemma, huvudet är tungt, jag fryser/svettas om vartannat och är allmänt seg och bihålerna värker. Varför?
Jag ska intala mig själv att jag INTE ska bli sjuk, det borde funka kan vi hoppas på. Jag är i alla fall duktig fast jag känner mig halft om halft borta och seg. Så tar jag ändå tag i pluggandet och det, jag vill inte vara borta från skolan egentligen. Ska jag vara ärlig jag gillar skolan väldigt mycket. För det är inge roligt här på rummet kan jag ju lova er.. I alla fall jag har kemi, media och svenska på schemat idag.

Kemin i morse hade jag nog bara suttit och läst i boken och pluggat (prov på fredag) så det kan jag ju göra hemma så ska snart sätta igång med det. För har inge ont i huvudet utan det känns bara tungt. Så det är bra. Media lektionen ska vi fortsätta kolla på filmen "en kärlekshistoria" den har jag nu laddat hem och ska kolla på den (har nästa media lektion på måndag eller ja tisdag) så tills dess har jag ju kollat på den, så jag kan vara med och disskutera! Svenskan ska vi komma på ett eget projekt samt rätta novellerna rättade ena novellen nyss den sista jag skickade in så har skickat in en rättad nu också. Den andra skulle vi kolla på tillsammans så det får bli på torsdag. Eget projekt har jag ingen aning om, får ta och försöka fundera ut något tills på torsdag.. Så ja jag missar ju egentligen inte så mycket, det känns skönt.
Vi satsat på skolan imorgon för nu kan jag inte vara hemma mera, måste tvinga mig till skolan fast jag är sjuk. Så får det bli, men visst ibland säger kroppen ifrån som idag. Då är det bäst att lyssna på den..

Nya krafter och nya tag, Sofia&Sarah kommer nog snart hit med lite mat till mig från matsalen, jätte snällt! Sen senare blir det att äta i skolan det vill säga kvällsmaten det måste man väll få fast man har vart sjuk under dagen, jag måste ju äta liksom. Det bjuds då på soppa och varma smörgåsar, mums!

Nej ska avrunda detta inlägg nu, ta kemi boken och sätta mig i sängen och läsa. Fast ja jag lär ta med datorn också (den lilla) då jag skriver upp allt som är viktigt så jag slipper läsa hela boken, känns ganska onödigt.

Nu ska jag äta Sofia&Sarah var nyss här med mat till mig, TACK

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0