9 år sedan/7 år sedan

2010-09-11 @ 22:44:48
Det är idag den 11 september 2010, för exakt 9 år sedan var det den 11 september 2001!
det var då världen stannade då det utfördes en terrorattack mot World Trade Center där båda tvillingtornen rasade samman. En händelse där det var närmare 3000 helt oskyldiga människor som miste sitt liv den dagen.




Det jag inte förstår är hur man kan vara så otroligt jäkla dum i huvudet för att ens göra en sådan här sak. Det förstår jag verkligen inte, vad tänker man med då? Jo det är just det, man tänker inte alls!!
de som gjorde detta hur kan dem vilja leva idag, jag skulle ha sånt dåligt samvete så det är inte sant, men i för sig dem borde ju inte leva och hur kan man kapa ett plan, och bara köra rätt in i en skyskrapa då man även riskerar (eller ja nog ganska så säker att man dör när man gör nått sånt) och förlora sitt eget liv!

Att något sånt här händer i vår värld skrämmer mig!

jag kommer iallafall alltid att minnas denna dag,
och skänka en tanke till alla som miste sina liv och alla dem som förlorade någon i deras närhet ♥




Inte nog med detta, två år senare alltså idag för 7 år sedan så gick bort efter att hon den 10 september blivit knivhuggen i Stockholm på NK av en helt okänd man. Hon åkte in på Karolinska sjukhuset men avled dagen efter (11 september) pga hennes svåra skador, och hennes liv gick inte att rädda!


Så 11 september så minns vi inte bara
WTC-händelsen utan även mordet på Anna Lindh



Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0