Back i G-town!

2010-11-07 @ 22:30:21
Hej!
Jag och Jon är nu tillbaka i Gamleby efter en vecka i Ställdalen. Kan ju säga att det var den värsta bilturen jag vart med om, för det första hade jag solen i ögonen så jag såg ingenting så höll på att åka ner i diket i g-hyttan, en bil som jag möter krockar med en hjort, riktigt otäckt bilen typ totalkvaddad i alla fall motorhuven och det. men vi hittade hjorten och den hade stendött och låg i diket vid vägen, såg riktigt otäckt ut när dem krockade med det då vi såg det, hade vi kommit 10-20 sek tidigare hade det vart vi som hade krockat med det + att dem som krockade med det fortsatte att köra typ 300-400 m innan dem stannade så var ju glad att dem inte föraren vart så chokad att dem vinglade över på min sida och hade krockat med mig, och att dem överhuvudtaget kunde köra när motorhuvet hade kastats upp och man såg inte ut (nu hände inte detta men man målar upp så mycket om vad som kunde ha hänt, men det var bra att allt gick hyffsat bra igen som blev skadad jo bilen och djuret men ja ni förstår vad jag menar!) dem åkte så långt bara för att dem ville inte tvärnita då dem hade bilar bakom sigvi mötte typ 20 pikepolis-bilar och ca 10 vanliga polisbilar också då det hade vart fotboll i åtvidaberg och inte nog med det så höll jag på att köra på en kanin/hare men jag stannade (jag vet man ska inte väja/stanna för mindre djur utan man ska bara stanna!) Jusstja, att det var två killar som stog bredvid vägen helt utan reflexer eller nått och ena bara springer rätt ut, när en massa bilar kommer eller ja inte precis när dem kommer men var en tät trafik då alla bilar från fotbollen kom, så lite riskabelt och det såg inte ut som att det var långt ifrån. Så västa bilresan hittils, usch!
Men vi är tillbaka i Gamleby och vi mår bra!

Jag märkte att jag inte hade uppdaterat sen i tisdag och jag ber så mycket om ursökt för det, men har varken haft tid, ork eller lust. Jag ville njuta av att vara ledig och då fick även bloggen också ta lite stryk, man kan kalla det en blogg pause!

Har mest bara tagit det lungt på lovet, och njutit av att vart hemma ett tag och umgåtts med familjen. Trevligt trevligt! kan också säga att vi i går 6 (lördag) var vi till kyrkan för minneslund för de sem under året har gått bort. Sen efter det var vi upp till mineeslunde och tände ett ljus, måste bara säga att kyrkogårdar på allhelgona är otroligt fina med alla ljus som lyser upp i höst mörkret.

jag tänkte visa er lite bilder som jag tog när jag och Jon var ute på en promenad för några dagar sedan. Vi var bort till sågdammen och lite sånt och kollade.

  



(MER BILDER KOMMER I MORGON)

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0