♥ Watching over me ♥

2010-03-24 @ 22:23:34

Jag älskar dig pappa, jag älskar allt du gav mig.

Men jag hatar att du är borta för jag behöver verkligen dig mer än du någonsin kan tro. Livet är bra orättvist det har jag sätt många exempel på, men varför, varför just du och varför just nu? Men jag hoppas av hela mitt hjärta att du har det bra där du just nu befinner dig, och jag lovar pappa att vi möts på andra sidan, var så säker <3

Det har idag gått 75 dagar sedan du försvann från oss och då allt brast, 75 dagar sedan jag fick ett besked att min pappa inte fanns det krossade mitt hjärta totalt, och det hjärtat kommer inte bli helt igen, för du fattas pappa <3 (men du kommer alltid att finnas i mitt hjärta, vad som än händer <3)

Jag vill bara att du ska komma hem igen och att allt ska bli som vanligt igen inga tårar utan glädje, tyvärr är det inte så och tårarna rinner, tydligen tar tårar aldrig slut visste du det?
Men det är just det jag har inte förstått egentligen vad som har hänt det börjar sakta smälta in men jag väntar på att du ska knacka på dörren och kliva in och säga ”jag är hemma igen” men det kommer tyvärr inte att hända. Ändå varje kväll tänker jag ”ja imorgon kommer pappa hem” tills jag inser vad jag egentligen säger och inser att det kommer du ju inte göra.

Men jag hoppas du har det bra där du är nu, och jag vet att du är med oss varje dag som går. Och du kommer alltid att finnas i mitt hjärta, och du kommer alltid vara en del av mig, en del som jag verkligen älskar av hela mitt hjärta. Det går inte att förklara hur det är att inte få prata med dig varje dag, det som jag nu har gjort i 18 år, och en dag är du borta. Allt som vi har gjort tillsammans, så mycket minnen, alla glada stunder vi har haft allt som har med dig att göra, pappa jag glömmer aldrig bort det. Jag tar fram glad minnen varje dag för att minnas dig för att komma ihåg hur du var.

Det finns mycket jag vill fråga dig pappa mycket jag undrar och så mycket jag vill säga. Varje dag tänker jag ”jag måste berätta för pappa”, men sen när jag kommer hem ska ropa ”hallå” kommer jag på mig själv du finns inte där, du lyssnar säker på vad jag säger men jag får tyvärr inget svar.

Allt är helt tomt, vet inte vad jag ska göra vet inte vad jag ska säga. För det enda jag vill är att du ska komma hem att allt ska bli som vanlig igen. Du är helt klart den bästa pappan man kan tänka sig men nu är du den bästa änglapappan man kan tänka sig, och för varje dag som går så saknar jag dig bara mer och mer. Jag tänker på dig varje dag som går och saknar dig bara mera och mera för varje dag som går <3

Allt kom som en chock men egentligen vem är beredd på något sådant här, att förlora någon som betyder så otroligt mycket för en det är en hemsk upplevelse, och det går inte att beskriva hur man egentligen känner och inte hur ledsen man egentligen är.

Det går inte att förklara hur ledsen jag verkligen är, jag kanske skrattar men inom mig döljer jag sorgen och när ingen ser tar tårarna över <3.
Jag älskar dig pappa och jag önskar att jag sa det oftare till dig, men det är sådant som man tänker på i efterhand, men egentligen vem kan tror att något sånt här ska hända, nej ingen det går inte att föreställa sig, att man en dag har förlorat någon som man älskar och som man tycker så mycket om och som betyder så otroligt mycket för en, det är en mardröm.

Idag den 24 mars skulle du ha fyllt 60 år, men du hann aldrig uppleva den födelsedagen. Men pappa världens bästa ängla-pappa grattis på födelsedagen, jag älskar dig <3 Det skulle ha vart idag du skulle ha öppnat din whiskey flaska från mackmyra, men du sa på nyårsafton att du skulle öppna den då och det gjorde du och du och K tog och smakade på den för du sa ”man vet aldrig när man dör” och det hade du ju rätt i, för nu hann du iallafall smaka. För om du hade lyssnat på oss då vi sa att du skulle vänta till du fyllde 60 så, så hade den stått än idag oöppnad i skåpet. Jag hoppas i alla fall att du har det bra på din födelsedag uppe i himlen, pappa!

En annan sak pappa, jag önskar att du fick se mig ta studenten, du fick se mig gå på bal eller att du skulle få se mig ta mitt körkort, men jag vet att du ser allt detta, du är bara på ett annat ställe, så egentligen så har du världens bästa plats du ser allt från ovan. Så du kommer vara med mig när jag springer ut, när jag tar studenten när jag tar mitt körkort. Och pappa jag hoppas du är stolt över mig.. <3
För du kommer för alltid vara med mig pappa, varje sekund och varje dag som går så finns du alltid där.


en bild på mig och pappa, år 2007



Pappa
24 mars 1950 – 8 januari 2010

Nu har jag gått för att ej vända åter
och det blir bara värre
mina kära, om Ni gråter
Inget kan ändra
det öde vi har
Så jag vill att Ni minns mig
som jag var
Nu när Ni står här
och kanske mig saknar
Då vill jag mina kära
att ni vaknar
och livslusten har
och lever de dagar
den tid Ni har kvar.


Kommentarer på detta inlägg
Postat av: CHRJ

sV: Jadå ;)



Och vad jag fastnade för din text, vet att det inte finns någonting som jag kan skriva överhuvudtaget till dig för att något ska bli bättre, men jag märker att du är stark! Hade något så här overkligt inträffat i min värld vet jag att jag hade brytit ihop direkt men jag blir så rörd när jag läser din text och känner verkligen hur du kämpar på.... All cred till dig, det är du verkligen värd! Kram

2010-03-24 @ 22:47:20
URL: http://chrj.blogg.se/
Postat av: Nina

Känner med dig! Jag vet att det kan kännas ordentligt jävligt och hopplöst men det blir bättre. Aldrig detsamma, självklart, men bra!



Väldigt fin text och känner igen vartenda ord, kom ett par tårar över min änglapappa med.

2010-03-25 @ 08:14:48
Postat av: AAGNESB

Känner som chrj som kommenterade ovan: vad jag en skriver blir nog inte något bättre. men du är stark, och du kämpar. du kommer klara det här. väldigt bra skriver du också, tårarna rinner om jag säger så... Kramar

2010-03-25 @ 22:33:32
URL: http://aagnesb.blogg.se/
Postat av: AAGNESB

Känner som chrj som kommenterade ovan: vad jag en skriver blir nog inte något bättre. men du är stark, och du kämpar. du kommer klara det här. väldigt bra skriver du också, tårarna rinner om jag säger så... Kramar

2010-03-25 @ 22:33:33
URL: http://aagnesb.blogg.se/
Postat av: JULIA

jag beklagar verkligen... fyfan asså att förlora någon man älskar det ska man inte få göra!

förlorade också min vän i cancer för en månad sen :(



tack för din kommentar föresten, blir jättglad! <3

2010-04-03 @ 01:09:32
URL: http://jjuliarosen.blogg.se/

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0