Underbar dag!

2010-03-10 @ 20:51:57

Inget kan förstöra denna dag, den har vart toppen hela dagen. Inte ens mitt historia arbete som ska vara klart på fredag kan förstöra min dag, det är inte dåligt det!
Vet inte varför denna dag är toppen men det kan ha något med:
Solen + klarblå himmel
Slalom + bra backar
Underbara vänner + härliga lärare

och packar man ihop allt så får man en trevlig dag.






























En bild medans jag väntade på Pernilla, solen hade precis börjat titta fram!

Pernilla kom iallfall runt 9:15 och hämtade mig, sedan åkte vi till Klacken och vi hann före bussen var bara E, A och J som hade kommit. Medans vi väntade på att de andra skulle komma, så skulle jag gå och köpa en liftkortshållare, men den var slut. Haha var lite roligt

Jag: Hej, jag skulle vilja köpa en liftkortshållare.
Hon: De är tyvärr slut.
Jag: Jaha, men hur gör jag då?
Hon: Det är bara att du har det i fickan då, och visar upp det.
Jag: Jaha, ja tack.

Haha, vadå vad trode jag att jag inte skulle få åka? haha borde ju ha fattat att jag kunde ha det i fickan, men sa bara det av farten. Haha menmen, måste tilllägga att jag behövde aldrig visa det så det lån i fickan hela dagen ^^

Men iallafall så medans vi väntade på att de andra skulle komma så gick jag och A in och betalade våra skidor hon hade också hyrt (på deras hemsida står det att det kostar 140:-, och våran lärare har också sagt 140:-)
Efter lite skratt och sånt, så går vi fram till disken och ska betala:

Jag&A: Hej, vi skulle vilja betala våra skidor.
Han i kassan: har ni beställt eller nått sånt?
Vi: Ja det har vi.

Haha sen frågade han om vi gick på högstadiet och ja "japp det gör vi" och A kollar lite konsitgt ja "haha nej, gymnasiet" haha ännu en gång prata innan att tänka. Och en annan tjej i kassan: Lindeskolan va? och det stämmer ju, så vi håller med.
Men så ska vi betala,

Han i kassan: 145:- blir det.
Jag: Men det står 140:- på hemsidan och våran lärare sa också 140:-?
Han: Okej men då tar vi 140:- då.
Jag: Okej!
Han: Då blir det ju samma för dig också då.
A: Räcker fram pengarna.
Sedan går vi ut.. till skidorna sedan kom vi på att vi skulle kanske ha haft några pjäxor så det blir att gå in igen och säger lite försiktigt, vi glömde pjäxorna sen står det ju massa pjäxor där inne, så jag "är det bara att ta eller?" men sen hade dem tagit fram så de stog på någon vagn, och namn på så var ju bara att ta...
Och ut igen och vänta på att bussen ska komma som tillslut kom, så vi betalade våra liftkort till G, sedan efter mycket om och men så får vi dem och kan ta på oss pjäxor och sånt. Men då kommer både jag och A på att vi vill ju inte ha stavarna, haha så det blir att gå in igenför 4:de gången. Och säga att vi inte vill ha dem, så vi får hänga upp dem. Och tillslut så tar vi oss ut i backen!

Och herregud va roligt det var, dock så var det 2-3första åken lite läskiga då jag inte har åkt på typ 2-3 år. Men sen gick det bättre, och vart typ störtlopp hela backen igenom. Blev såklart även lite åk i skogsbackarna!
Vid halv 12 tiden så blev det att göra lite mat också, som vi hade med oss jag och Pernilla hade potatisknyten sedan grillade vi korv till, blev ju faktiskt gott! :D

Sedan lite mera åk och vid 14 tiden så packade vi ihop. jag lämnade in skidorna och sedan åkte vi hem!
Ha verkligen haft en toppendag i backen, underbart väder och allt på topp!
Tänkte bjuda på lite bilder från backen..

Bilderna är från mittenbacken, längst upp. Så man ser inte backen så mycket, då det är lite kupp längst upp som skymmer nedfarten, men härlig utsikt va?




om man åker rakt fram där så kommer man nedför backen,
men är ett litet krön (eller va det heter) därför man inte ser backen!





En bild lånad från google, såhär ser backen ut när man står längst ner!


Kommentarer på detta inlägg
Postat av: PHOTOS BY NATALIA.

sv: åååh härligt stumpan!! :D jättefina bilder =)

vad ska du hitta på imorgon då? :D

PUSSPUSS ♥

2010-03-10 @ 21:42:27
URL: http://nataliasoder.blogg.se/
Postat av: alex

Svar:

Skönt att höra, med mig är det också bara bra tack :D

2010-03-11 @ 00:12:49
URL: http://stockholmshetaste.blogg.se/
Postat av: alexandra

RE: okej, jag ska gå på stan och kolla på TV antar jag:)

2010-03-11 @ 10:47:42
URL: http://stadsflickornas.blogg.se/
Postat av: sara

sv: åh så bra :D hihi vad gör du idag då? :)<3<3

2010-03-11 @ 15:53:44
URL: http://sauramalmborg.blogg.se/

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0