Fredag (lååångt inlägg)

2010-03-27 @ 22:24:22

Min fredag började som alla andra dagar gör för mig, alltså med att jag går upp vid halv 7. Gör i ordning mig för att gå (läs; springa) till bussen. Jag står vid busshållsplatsen och väntar på bussen, och bussen kommer runt 07:15, sätter mig alltid på samma plats.. Sitter sedan på bussen i drygt en timme, innan jag kommer fram till Linde, och till skolan! Gick in i A-huset sedan gick jag och P till F-huset för att prata med en lärare, pratade lite med henne, frågade hur det hade vart i gbg ^^ Gick till lektionen då vi hade svenska, men då såg vi att några i klassen hade vart och hämtat studentkläderna, så då sprang vi dit och hämtade våra också. Efter det vart det lektion svenska, prat om nationellaprovet.

Fick sluta tidigare så då blev det att sätta sig med P i bibblan och fixade vårat projektarbet, så nu är det så gott som klart! Efter det var det dags för lektion igen, denna gång religion vi fick göra lite instuderingsfrågor. Var klara på typ 20 minuter, så resten av tidne satt vi typ bara, men fick faktiskt sluta runt 20 minuter tidigare! Så då gick jag och P ner på stan först in på Ica där jag tog ut pengar sedan raka vägen över till 37:an och åt en baugette! Riktigt gott, ska ni veta!

Haha förresten på lunchen så skulle P öppna en dörr (man får trycka på en knapp) för att få upp den. Man ska egentligen inte trycka på denna haha menmen :P Men det är nämligen så att hon inte når men precis när hon tar upp handen så går brandalarmet igång. Haha, jäklar va vi vart rädda. Så vi går in i B-huset (detta var i a-huset) och i B så var det inge larm. Haha men så skulle vi börja Historian om bara några minuter så var ju tvugna att gå in i A-huset igen. haha och där gick ju larmer, och vi går in där helt lungt, låser upp skåpet pratar lite tar alla våra grejer och går sedan ut. Sen kommer jag på att, man ska ju gå någonstans när det är brandalarm? Men vart? hahaha, så vi skyndar oss till f för att fråga våran lärare vart vi ska ta vägen, men där var det ingen som öppnade så vi gick till lektionen istället, sätter oss utanför. Då ingen annan har kommit sitter där i tp 10 minuter och ingen lärare och inga elever kommer, sen kom vi på att vi skulle nog vara i bibblan! haha så vigår dit och jobbar lite. Efter det när vi inte orkade längre så fixade vi lite med projektarbetet.

Vi åkte hem med 14:13 tåget, så jag gick av i Ställdalen där mamma kom och hämtade mig. Sen blev det att åka hem fixa sig, det vill säga platta håret och fixa till det (då det hade blivit lockigt) efter det vänta på att klockan skulle bli ca halv 5 då det var en som skulle komma hämta mig&mamma åka in till kopparberg till jobbet och vänta där på bussen som kom efter några minuter. ta plats i bussen, pch vidare mot Hammarns vägkrog. På bussen blev det att dricka lite öl/cider/vin. Jag tog en cider. Gott var det.
Efter ett tag så var vi framme där vi skulle äta, sätta sig till bordet och invänta maten..


bild från google
men här åt vi iallafall, fläskifilé med svampsås och potatisgratäng det var även några som tog lax!

Efter maten blev det att åka till Hällefors bowling för att spela bowling i ett par timmar, där bjöds det även på 3 dryck! Så jag drack 3 stycken xider, riktigt gott var det! Och hur gick det då på bowlingen, över förväntan, haha men kan ju ha något med att göra att jag bowlade för 3 veckor sedan! Men jäklar va roligt det är!! Lite senare runt 9-tiden så blev det kaffe och kaka. Så jag tog en chokladboll och drack cider till HAHA ^^ Gick det också.. :)
Och vid ca 10-tiden så åkte vi med bussen hem igen, så var väll hemma efter 11-tiden någongång!

Men en jätte rolig dag hade jag iallafall, verkligen!!


Kommentarer på detta inlägg
Postat av: Susanna

Haha, emma, 5 cider... Mådde du bra i lördags? :)

Idag på lektionen var jag en duktig student och lyssnade jättenoga.. Samtidigt som jag filade lite på programmet tills ni kommer hit.. (Jag är ju tjej så det är ju klart att man kan göra två saker samtidigt!) Har värsta planerna inför ert besök!! Hoppas på finfint väder också (dvs sol och -3.... ) så att vi kan vara ute en massa.

Kram och Glad Påsk

2010-03-30 @ 15:56:07

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0