Årets kulturvecka

2010-03-02 @ 22:24:18

http://bf-goodlife.blogspot.com/
mer om denna blogg lite längre ner



Årets kulturvecka har nu kommit, och hela bf-programmet (barn och fritidsprogrammet) är inblandade, det vill säga årskurs 1, 2 och 3 och även alla lärare på programmet.
På Lindeskolan finns det tre teman som går runt-runt-runt. Så alltså under sina tre år på skolan kommer man få ta del utav alla. Och iår har det kommit till temat som är "LEVA" - Lindeskolans Elever Väljer Alternativ. I stort så syftar det till att ge alla en chans att få kunskap om alkohol, narkotika och tobak och att fundera över de val man gör i förhållande till detta, och lärarna på BF tycker att det handlar om att leva ETT BRA LIV. Så ja det är just precis det man ska få in under veckans gång något som har med ETT BRA LIV att göra. Man kommer också att jobba med elever från både 1, 2 och 3:an.

Vi startar på Måndag morgon och veckan avslutas på torsdag eftermiddag med gemensamma festligheter, redovisningar och prisutdelning. Alla arbeten ska alltså leda till en produkt som kan visas upp.

Det finns olika alternativ att välja mellan beroende på vad vad man vill göra under veckan och kanske utifrån det man är intresserad av:

1. Filmproduktion
2. Aktiviteter knutna till musik och sång
3. Konst/skapande
4. Journalistgruppen
5. Öppet hörn - eget förslag på arbete med "Ett bra liv"



Jag har valt Filmproduktion och kommer alltså under denna vecka tillsammans med andra elever, vi är ungefär 10 styckna få ihop en film, som har något med Ett bra liv att göra! Det är faktiskt riktigt kul, och också roligt att man får jobba med andra elever från de andra klasserna på programmet, och vi har det otroligt roligt. Med omtagningar, för att få ihop ett manus och allt annat!


- Journalistgruppen har bland annat startat en blogg, där det under veckan kommer komma upp bilder, och roliga inlägg om vad som händer på BF och vad vi pysslar med under veckan. Även lite intervjuver och liknande!
Så jag tycker ni kan kika in och kolla, och ta del av deras blogg.
Även fast ni inte går på programmet, eller kankse inte äns på skolan, men kan ju vara kul ändå!
Här har ni länk till bloggen: http://bf-goodlife.blogspot.com/

Puss, imorgon fortsätter filmandet, och annat arbete på BF-programmet!


Kommentarer på detta inlägg
Postat av: rebecca

Åh det låter jätte roligt :D



svar: Just nu vill jag jätte gärna läsa upp spanskan igen. Jag har läst spanska sedan 8e klass.. Men jag kommer inte ihåg ett smack typ! Haha.. Så jag funderar på att ta en kurs bara för att kunna prata flytande spanska! Hade vart hur roligt som helst!

Sen måste jag la läsa något program så jag utbildar mig till något, Men jag vet inte riktigt vad än :D

Kramar!

2010-03-02 @ 22:41:04
URL: http://beccsbox.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Jag älskar kulturveckan. Vill så gärna vara med.Saknar den från förra året. Ska lätt kika i bloggen massor :)



Åh jag VILL VILL VILL vara med iår :D

2010-03-03 @ 01:24:15
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Vilka är med i din grupp? :)

Det är så kul för man lär känna nya personer och har grymt kul hela veckan helt enkelt.

Jag MÅSTE få se eran film sen ;D

2010-03-03 @ 01:37:16
URL: http://becoolsodapop.blogg.se/
Postat av: sara

sv: ja okej :) det hade jag också ;D hade du ett bra lov då?:)<3

2010-03-03 @ 16:08:05
URL: http://sauramalmborg.blogg.se/
Postat av: Photographs by Natalia

sv: aha hihi okej :) ingenting, ser på hjälp och svarar på kommentarer :) är lite ledsen menmen..

pusspuss ♥♥

2010-03-03 @ 19:23:49
URL: http://nataliasoder.blogg.se/

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0