Första dagen på en ny vecka..

2010-01-25 @ 22:07:39
Hejsan, måndag idag. Och vem gick upp försent idag? Jo det är hon som sitter och skriver detta och som lyssnar till namnet Emma. Åh blir så arg varför går jag inte upp när klockan ringer? Ska det vara så svårt? tydligen iallfall när man heter Emma. Idag gick jag upp typ 6:45 ska egetnligen gå upp vid 6:00 (men vet inte hur länge sen det var som jag gjorde det) och ska egentligen gå till bussen runt 7-tiden senast 7:05 för att man inte ska behöva springa till bussen klockan 7 på morgonen, för det är inte roligt! nej men jag emma jag går såklart alltid försent och klockan hinner oftast bli ca 8 minuter över 7 och då blir det att man får springa.
Min buss ska enligt busstidtabellen gå 7:14 men den är alltid försenad till ca 7:17, och ibland är det tur som denna morgon då jag kliver utanför dörren klockan 7:11, då kan jag ju säga att jag hade lite panik och fick då springa hela vägen till bussen! (kan ju säga att jag är glad att jag inte har så lång kanske har 600-700 meter?) men att springa det på morgonen är inte roligt. Så nu måste jag försöka gå upp i tid, tror ni jag håller det? Nej för det tror jag inte, men man kan ju hoppas. Menmen från och med denna vecka behöver jag bara åka buss 2 gånger i veckan, resten av dagarna är jag här i ställdalen och kan gå dit jag ska vara, då jag har APU och ska vara på Åstugan, jag börjar i morgon. Mellan klockan 8:00-15:30.

Men bara för att klaga lite mera kan jag skriva min skoldag också, klev ju upp imorse tog bussen till skolan (ja jag hann med den, helt otroligt) kom till skolan, gick upp till F7 där vi skulle ha lektion vi skulle ha projektarbete där vi skulle prata om halvtidsomdömme, så jag, P och E gick tillsammans med B in till köket dem har i lärarrummet och satte oss där och pratade tydligen ligger vi i tidsschemat och hon tycker det ser bra ut och att vi har helt klart G men hon se potential till högre betyg, säger ju bara TUMMEN UPP på det! Haha vi trodde vi typ hade IG :P
Menmen, slutade runt 10 och nästa lektion började inte förrens 13:15, det låter väll roligt så vad gör man? jo spelar UNO i kafeterian och sen går på stan lite + lite mat i matsalen på det, så har man gjort någontign i ca 3 timmar!

Och vid 13:15 började våran andra lektion Rättskunskap, säger bara herregud va tråkigt det är, och inte fattar man någonting, och vi ska ha läxförhör/prov nästa måndag? Hejja, haha kommer ju inte gå så bra nej. Slutade den lektionen vid 15 tiden så jag och P skulle åka med 15:30 bussen, får skjuss av E till titt-in där P köper en tröja sedan mot station men bussen skulle inte gå förrens om en kvart så vi går mot Expert för att kolla mobiler då P kommer på att honglömt sitt smink i skåpet så vilka går i raks takt tillbaka hela vägen till skolan? Jo vi, haha men sista biten fick hon springa medans jag gick sakta efter, sen tillbaka ner mot station och kan ju säga att vi han med den bussen också och vi har nu kommit fram till att det tar typ 9 minuter och man går ritkgit fort fram och tillbaka till staion som i vanliga fall om man går normalt kanske tar runt 15 minuter, det är bra gjort! Haha klev av vid Mormor där mamma var snäll och väntade på mig, sedan åker vi hemmåt och lagar lite mat och så, och nu sitter jag här och ska snart sova eller ska läsa en stund..

Haha sorry för ett rörigt inlägg!
men ibland blir det bara så, nu innan jag ska lägga mig och sova ska jag försöka få upp dagens outfit + tummen upp/tummen ner..
Puss

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0