Dag 22 - Det hör upprör mig

2010-12-06 @ 20:55:48
Dag 22 av 30..

Dagens utmaning är att skriva om nått som upprör mig:
Det som upprör mig är den svält vi faktiskt har i världen som många kanske blundar för, men den finns alltid där och kommer nog tyvärr alltid finnas där, många försöker hjälpa till men det kommer nog tyvärr aldrig bli bra, men det kan säkert bli bättre.

En annan sak är mobbing, det är så lågt att sjunka så långt ner att mobba en annan människa, det är ingen som ska behöva uppleva viskningar bakom ryggen, pekande hit&dit, nedkrnkande ord och allt som hör mobbing till, det jag tycker är skrämmande är ju att det är så lätt att trycka ner någon så mycket. Det "nya" nu är ju nätmobbing så lätt att bara skriva på tex fb, bilddagboken. Det finns så extremt mycket källor på internet att hitta.

när jag endå är igång kan jag skriva lite fler saker som upprör mig...
det är våldtäck det är nog bland det värsta man kan vara med om att vara helt hjälplös skrika, sparka, så göra allt man kan för att komma bort, bort från personen. Men utan framsteg och för den som utför allt hur kan man vara så jä*la puckad i huvudet, jag fattar det inte? Och sedan kunna leva med det efteråt? Finns mycket jag vill skriva men jag stannar där.. Det är så himla vidrigt i alla fall, och hur lågt kan man sjuka att ge sig på någon helt främmande? Eller ja våldtäckt är ju inte bara på främmande det finns även våldtäckt i andra sammanhang.

mera saker:
- barn som far illa
- orättvisor
- könsdiskriminering

säkert en massa massa mera saker, men det tar vi en annan gång i så fall!

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0