Semester - 2010 (del 3)

2010-08-08 @ 21:41:04

DAG 3

Idag var det otroligt varmt så efter frukosten och dusch och sådant så gick vi alla ner på stranden där vi intog en bra plats och satte oss tillrätta tog ett dopp nästan på en gång då det var så varmt sedan blev det att sola medans man hörde vågorna, måsarna och allt prat! Blev att läsa lite grann men mest bara ligga ner på filten… Blev även lite fika nere på stranden och en glass som jag och M var upp till receptionen och köpte.

Så efter att vi hade legat några timmar nere på stranden så gick vi tillbaka till husvagnarna för att bege oss ut och kolla lite på en camping som dem vart på förut och sedan så var vi på lite olika platser och kollade. En camping vi var till och kollade var Gudingebadet Stock, där vi var ner till stranden men var även runt på campingen och tog oss ett varv. En väldigt fin camping faktiskt.

Efter att vi hade vart där en sväng så åkte vi till nästa camping som jag inte nu kommer ihåg vad den heter. Men den hade en jätte fin sandstrand i alla fall, med sån där fin sand som man typ ser utomlands! Härligt var det…

Efter ett besök där så åkte vi rakt ut i skogen på någon liten väg tills vi kom fram till någon båthamn och intill där låg det en massa klippor så jag var ut på detta klipp berg och tog lite kort på havet

på tillbaka vägen hem till vår camping igen så stannade vi så jag fick ta kort på en massa kossor som hade sin inhägnad precis intill vägen! Vi hade nämligen sett dem när vi åkte ut till denna båt hamn, och sa att vi skulle stanna när vi åkte hem om dem låg kvar.  Det gjorde dem ju så ja blev ett par kort på dem också…

DAG 4
Idag så var vi in till min skola som jag ska börja på nu i augusti, Gamleby folkhögskola. Så ja vi gick in där och fick oss en rundvandring fick se det rummet som man ska bo i, fick dock inte se där jag ska bo, men ett som ser precis likadant ut! Så det var roligt, och även se vart aulan och matsalen var. Så ja det var ju tur att vi åkte dit en sväng sen fick vi också ett tips att vi skulle åka den gamla vägen in till Västervik då den var mycket finare, och det hade hon så rätt i den var fin att åka! Så ja väl inne i Västervik kikade vi oss omkring sedan blev vi hungriga så vi tog ett matställe med uteservering (okej nästan varenda restaurang hade ju ute servering) men men, vi tog ett som såg bra ut, men var så himla mycket folk så vi fick stå och vänta en stund innan vi fick något bord, men ja gick ganska fort. Sen fick vi ett bord och vi kunde sätta oss och kolla på menyerna som vi redan hade fått när vi stod och väntade ^^ Så ja vi bestämde oss för att ta varsin pizza, och dem var verkligen supergoda. Mmm, bland de godaste pizzorna jag har ätit faktiskt!

Efter att vi hade ätit upp maten så fortsatte vi med att kolla in Västervik, hamnade på en liten marknad, så vi gick och kikade där sedan gick vi ner mot båthamnen och såg många fina och STORA båtar.

DAG 5
Idag så packade vi ihop och åkte ifrån Gamleby och begav oss till Kalmar där vi hamnade på campingen Rafshagsudden, och just den kvällen som vi kom så hade dem familjekväll, med disco för barnen, karaoke, allsång och dans och lite sådant. Var faktiskt himla trevligt. Så ja dit gick vi på kvällen. Men innan vi gick dit så tog vi oss en promenad runt campingen och lite sådant för att kolla läget lite, var även ner till badet en sväng för att kolla in stranden och vi kollade även på Ölandsbron som man kunde se i horisonten från campingen! Riktigt fint var det.

Kommentarer på detta inlägg
Postat av: Emelie Talvis

Svar: Okej, jag ska ta och kika igenom din blogg (: Tack för tipset. Beklagar för det där med din pappa :(

2010-08-08 @ 21:47:25
URL: http://etalvis.blogg.se/

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)