18 september!

2009-09-18 @ 20:44:09

dagen började med att jag hade sovmorgon då vi har hemmarbete på samhällskunskapen så hade bara en lektion idag (var ledig på dem stå sista också historian och religionen) åkte med 8:58 tåget till Linde och var väll där runt halv 10, när jag klev ut från tåget luktade det marken, Lindemarken denna helg ju, så tog mig igenom alla marknadsstånd ända fram till skolan, där jag gick till A-huset pratade lite med dem som satt där, sedan gick vi till G1 där vi skulle ha redovisning, var där tidigt så vart och prata lite först, sedan kom läraren och halva klassen gick utanför för att ha klassråd och andra hälften (jag också) var kvar inne i klassrummet för att ha "anförande" var den sista som sa och gick över en kvart typ på den lektionen, men gick ganska bra. Stolt när man väl gjort det, skulle prata i typ 3 minuter var, med vart typ 5-6 minuter var istället. Så ja bra gick det ^^

Sedan slutade vi typ kvart i 12, så då vart det och gå på Lindemarken en stund med Pernilla, följde även med henne till Bellas och höll henne sällskap där, vi tog 13:20 bussen hem för det första så var den typ en kvart försenad och för det andra så var det en miljon folk på bussen ^^ haha nerrå, men sjukt många, massa som fick stå..
Men det var inte allt en händelse utspelade sig också på bussen..

- började utanför bussen när vi skulle gå på, två fyllon som stog utanför och sa "damerna först" tyckte det var nå skumt med den redan då men tänkte inte så mycket, åker ju med fyllon var och varannan dag så... fyllona satte sig på två olika platser på busse en längst bak där det är fem säten på rad, där satt även en utlänning, en kille och sen en till kille. (jag och pernilla satt framför det sätet så, typ brevid en av dem) sen det andra fyllot satte sig längre fram där vid dörren längst bak.
vart inte mer med det utan dem satt på varsin plats.

Där bak där jag och nilla satt så börjar han resa sig och hålla på som om han letade efter något, och höll på och mucka med invandraren att han hade snott det han tappat. Sen ringde han fram till fyllot som satt längre fram så han kom bak och hjälpte att leta, "va fan har du tappat bort det", "halva är ju fan mitt", "slarvat bort saker för 3000 spänn". Och massa höll dem på, sen gav han sig på invandraren igen, och skrek massa, neger j*vel och massa.. Sen tänkte han slå till han men då tog han som hade suttit längre fram tag i han och drog i hans luva och massa ut i gången, för att få bort han från honom.
Sen sa han nått om att ta fram någon kniv, sen sa han fyllot som satt längre fram att om han inte lugnar sig så slår han till honom alltså han skulle slå det andra fyllot.
Gissa om jag var rädd, mitt hjärta har aldrig slagit så hårt och snabbt!

Blev en plats längre fram närmare fyllot som satt längre fram så han gick dit men lämmnade alla grejjer. Satte sig där och börjar prata igen "vart är mina grejjer?" sen börja han igen "ge mig min bit, jag vill ha mitt hasch nu"
Och då kommer den andra som sitter bredvid. "Om du säger ett ord till klappar jag till dig"
Och igen "jag vill ha min bit, ge mig mitt hasch!"
Då börjar den andra gå bakom mot han och slår till han med massa knytnäveslag, han fick till ett par riktiga slag, han var ju inte direkt klen!! Han trycker typ ner han och slår. Sen kom vi äntligen till statiol i guldsmedshytta, tror aldrig jag längtat så mycket till guldsmedshyttan mitt hjärta gick i 3000 jäklar, usch. Nilla gick fram och berättade och kom sedan tillbaka och sa att hon skulle ringa polisen, killen som satt också längstbak sa också massa, att han också tyckte det var konstigt, sen såg vi hans plånbok så vi kollade i den för att se om det fanns nått körkort eller nått, men gjorde det inte utan bara nått sjukhuskort, + att han hade glömt sin mobil på sätet som han satt på längre fram så lämmnade det till sue, Så nu hoppas vi att snuten tar dem!

Fattar inta att detta händer i Lindesberg, dem hade ju tydligen gått på marke också, och försökt och säälja massa hasch, usch blir så förbannad!!!
Men man vågar ju inte heller säga emot dem och säga att dem ska sluta, utifall att man själv blir inblandat med massa bråk och sånt!!

Frågade efter dem hade gått av hur det gick med han invandraren, och han sa att han var okej, så skönt det. Men tyckte faktiskt synd om han.. Helt oskyldig, och kunde knappt svenska.

MEN FY AV RÄDD JAG VAR, hemskt var det!

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0