FILM - I taket lyser stjärnorna

2009-06-06 @ 12:07:31

Handling:
Jenna är fjorton år och borde bara behöva oroa sig för brösten som aldrig växer, varför hon inte är lika populär som Ullis-Knullis och hur hon ska få Sakke snygg snygg snygg att bli kär i henne, eller åtminstone upptäcka att hon finns. Men hemma hos Jenna finns en jobbig mormor och en älskad cancersjuk mamma. Och i Jennas ficka ligger en bortglömd dikt: "Om du dör mamma, då tar jag livet av mig".

Skådespelare:
Josefine Mattson - Jenna
Mika Berndtsdotter Ahlén - Ullis
Annika Hallin - Mamma Liv
Anki Lindén - Mormor Ingrid
Samuel Haus - Sakke
Judith Rindeskog - Susanna
Charlie Gustafsson - Oscar
Marcus Jansson - Henke
Nina Christensen - Carro
Tova Johansson - Malin
Måns Nathanelson - Per
Johan Hallström - Pär

Bilder från filmen:
 
 
 


Trailer:


Egna tankar och åsikter:
Riktigt bra svensk film, den berör verkligen och tårarna kommer.
den är bra och den är helt klart värd att se, jag hoppas det kommer en 2:a men om jag ska vara ärlig så trro jag nog inte att det gör det, men man kan ju hoppas.

Kommentarer på detta inlägg
Postat av: ROBIN HOOD

Åh, älskar i taket lyser stjärnorna! :)



Ps. har du lust att delta i min utlottning om en fylld goodiebag med spa prylar? helt gratis och delta gärna här: http://robinhoods.se/2011/april/vinn-en-goodiebag.html#comment :)

2011-04-26 @ 11:30:42
URL: http://robinhoods.se

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0