12 januari

2009-01-12 @ 17:16:04
Hej bloggen!
haft en väääldigt lång och jobbig dag idag, skämt åsido!
har vart en sjukt skön dag med endast en lektion på 1 timme och 50 minuter ^^,
det var såhär gick ner till Å-huset med några klasskompisar som också skulle varadär. och vi möter jonas (våran svenska lärare) som pratar i mobilen och frågar oss om någon av oss har barnkunskap och jag säger att jag har det, och han säger till mig att birgitta är lite sen, så han visste inte när hon skulle komma (hon satt nämligen i en bilkö någonstans mellan örebro och linde) tror det var någon olycka som hade inträffat, va nyss inne och kollade på NA.se och där ser jag rubriken "Förarna till sjukhus efter våldsam krock" så det var ju väldigt allvarigt, det var också så att en från vaje bil var görda i ambulans till intensivvårdsavdelningen i lindesberg. men står inte hur de mår, men hoppas på att allt är bra :)
iallafall birgitta kommer vid 9-tiden (lektionen börjar 8:40) 

(JAG BLIR GALEN HADE NÄSTAN SKRIVIT HELA INLÄGGET KLART, SEN BLIR JAG UTLOGGAD OCH MÅSTE SKRIVA OM DET JAG HADE SKRIVIT, LITE VART JU KVAR IALLAFALL!)


vi började med att hon ropade upp oss och sådära och presenterade sig själv, sedan var det våran tur att presentera oss själva, då hon hade punktat upp lite grejjer man skulle ta med som:

  • Namn
  • Program
  • Ort
  • Fritidsintresse 
  • Erfarenheter av små barn

jag ska ungefär "Jag heter Emma går BF-programmet bor i Ställdalen, har inte så mycket fritidsintressen men är väll med kompisar och sitter vid datorn, mina erfarenheter av små barn är att jag har en systerson på ungefär 1 (tror jag sa 1år ^^)"  Sen la Birgitta till att jag hade ju även från praktiken och jag höll med henne ^^
Iallafall sedan gick vi igenom vad kursen handlade om och vad vi skulle ta upp fick även betygskriterier som vi gick igenom. men framförallt berättade hon vad kursen handlae om. och mellan 9:40-10:00 så fick vi en rast på 20 minuter (ja som jag sa) Satt kvar i klassrummet inte tänker jag gå ända upp till A-huset i storm och sedan ner igen. och sen hålla på att frysa ihjäl när jag var så dum så jag inte tog nån jacka ^^ nej så det blev att sitta kvar, kladda lite i kollegieblocket, haha alltid lika roande. sen vid 10-tiden kom B tillbaka och vi disskuterade eller ja det var det som var meningen men det slutade mest med att B satt och babbla om allt ^^ haha och vi andra lyssnade ^^ Menmen, annars så slutade vi runt 10:50 hade tänkt att åka med 11:20 men sket i det och gick till A-huset och satte mig där på bänkarna och väntade på 12:14 tåget hem, Hade sällskap av npgra kompisar också så helt okej :D, Måste iallafall säga att dagen har var helt okej faktiskt. kanske lite ensamt menmen ^^ bra övning för mig ;). Kom till Ställdalen vid 12:49 och började gå hemmåt och sedan kom mamma och hämtade mig efter halva vägen, toppen. Ehmma så fikade jag och mamma sen när pappa kom hem åt vi och sedan kom penrilla (moster) på besök trevligt :) länge sen jag träffade henne (jul tror jag det var) så iallafall npgra veckor sedan, men för ett tag sen åkte hon hem och nu sitter jag och skriver detta för ANDRA gången.. Men jag ska nu när jag skrivit detta börja plugga har läxförhör imorogn på kursen FSF.
Och imorgon är det en rolig dag, allafall sista lektionen idrott då :) Och ja jag skrev inte fel utan det ska bli riktigt kul! jag, Emelie och Pernilla (kanske tablo) ska åka skridskor i ishallen!! kommer bli sjukt roligt! :D
men resten av dagen är inte så lockande, först mentorstid sedan FSF, prat om ind-valen och sedan blir det väll läxförhöret och sen vet jag inte antagligen skriva ännu mera ^^ haha, sen tror jag är inte säker har vi samhällskunskap och sedan svenska och efter det den efterlängtade idrotten sen tar vi och går upp till bussen vid vägen, eller vid lasarettet, eller där vid vägen haha orkar inte förklara så noga ^^ Det blir nog bra det dära ^^
Nu ska jag plugga. (och ja allt står kvar, så nu ska jag skynda mig att trycka på Spara och publicera)
Puss :D


Dock inte denna hall vi ska åka i, hittade denna bild på google!

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0