Rally och massa annat

2009-02-22 @ 14:01:52
Hejsan!
Okej tänkte berätta om gårdagen.
vi tar allt från början och i ordning (så varning för långt inlägg)


vi gick upp vid ungefär halv 10, åt frukost fixade matssäck och massa, tog på oss varma kläder vid ca 11-tiden satte vi oss i bilen och åkte ner till kenna och marika, tillslut satte vi oss alla i bilen och åkte in mot kopparberg och sedan ut i skogen någonstans ^^ haha parkerade bilen och började gå, det första vi kommer till var en kurva ca 50-100 meter från bilen. Och vi säger ska vi ställa oss här (och vi skulle ha gjort det ju, läs mera om varför längrefram) men nej vi går vidare vi går och går och går lite mera

    
gå, gå, gå och gå ännu mera

men tillslut framme där vi skulle stå

och efter att ha gått 2-3 km så hittar vi ett bra ställe lite uppe på en höjd, och ett träd som ligge på backen som blir en perfekt bänk (Y), vart att vi nog kanske åkte lite tidigt hemmifrån men det var därför vi visste inte hur långt vi skulle gå och vi ville inte gå så fort, så när vi hade kommit på plats så var det ca 1 timme innan starten var och vi var ju inte vid starten så ja vi hade ju inte bråttom så vi drack lite oboy/kaffe och käkade macka sedan tände vi även engångsgrillen och grillade korv :D haha och allt detta åt vi och rallyt hade inte äns börjat ^^

 
äggmacka och grillen

och eftar att ha ätit och suttit och pratat och fotat lite så börjar äntligen bilarna att åka förbi så nu kommer det komma massa bil-bilder, det får ni stå ut med, och tyvärr vart dem flesta suddiga eller ja man ser ju va det är  men det är för att dem åker så fort, eller ja dem första bilarna åkte inte så jätte fort menmen, och kommer inte heller lägga in alla bilder på bilarna för det skulle bli för många och för tråkigt att kolla på. men några kommer ni få.

  
   
  
  
Massa rallybil-bilder


sådär ja, det vart rätt många bilder ändå. haha menmen, det är iaf inte alls om jag tog, men iallafall. medans jag väntade på att bilarna skulle komma så tog jag kort på lite annat som skogen och vägen.

  
I väntan på att bilarna skulle åka förbi


och vart en del misslyckade bilder på bilarna också, knäppte för tidigt eller försent. menmen jag visar dem bilderna också ^^ kan ju vara fint med bak/fram ljus, kanske?

  
Sen lite misslyckade bilder

och efter att sista bilen hade passerat så började vi gå mot bilen igen den långa vägen, och jobbigare nu att gå då bilarna hade åkt där och låg massa snö på vägen. menmen, kom eter ett tag en rally-bil som antagligen hade fastnat någonstanss och därför kom senare, så vi hoppade ner i diktet då den kom, haha och nu till det roligaste, vi går sen kommer det en till bil och jag verkligen flyger ner i diket och snön går över hela benet upp till låren (och jag skojjar inte) men det var ju också för att dem har plogat så har ju blivit mer snö på sidorna menmen, så var det ju liksom inte en rally-bil utan en vanlig (efteråkare) haha och han åkte inte fort, och han som satt brevid skratta, måste ha sett kul ut när jag kasta mig ner i snön HAHA, men då har han fått ett gott skratt :D
och nu tilld et som jag skrev att ni kunde läsa längre fram, jo när vi kommer dit till den dära första svängen ca 50-100 meter från bilden där vi tänkte ställa oss men sistället drar upp i skogen, så står det en som sköter det, eller vad man ska säga han har lite ansvar, så när vi kommer ner för backen så ser det så konstigt ut i skogen och mamma säger här har nog nån åkt av och sen när vi pratat lite med han ansvarige så ja det var någon som åkt av, och det tog en kvart för dem att få upp bilen, så vi skulle ha stått där, och en annan höll på att åka av men klara sig. menmen.


på väg till bilen

när vi kommit till bilen åkte vi hem släppte av kenna och marika vid sig och vi åkte hem och packade, kläder och dusch grejjer och efter ca 1 timme åkte vi ner till Kenna och marika igen. och där vart det genomgång av bubbelbadkaret (heter det så?) iaf sen så tappade jag upp vatten, kenna och pappa ick ner till "nostalgirummet" och lyssnade på lp-skivor. mamma och marika bastade och jag låg i badet med tända ljus och en drink (alkoholfri) härligt var det!
sen var mamma och marika klara i bastun och då bastade pappa och kenna. sen så gick jag upp ur badet, mamma och marika gjorde mat (mest marika) vi fick två olika pizzor, sen vart det att kolla på melodifestivalen. och jag tyckte det var rätt låtar som gick till final iaf. dem var helt sjukt bra :D
sen efter melodifestivalen gick vi ner till "nostalgirummet" igen och lyssnade på gammla lp-skivor och pratade massa, vid 01:00 gick vi hem och kom hem runt halv två. och det var den lördagen :D


På väg hem

och nu ska jag sluta skriva, skriver ett inlägg ikväll nån gång, och detta vart ett långt inlägg hoppas ni har orkat läsa allt ^^
lite bättre när det är lite bilder här och va än att först skriva allt och sen kommer alla bilder, det lir mer uppdelat nu, haha och det var ju intressant, vet inte varför jag skrev det, menmen skit samma ^^

Kommentarer på detta inlägg

Lämna din kommentar här:
Ditt namn:
Stammis?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Din kommentar till mig:

Trackback
RSS 2.0